/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
ungdomsbolig?
Fra : shallowbay
Vist : 502 gange
128 point
Dato : 25-04-07 12:17

16 år gammel. Smidt ud af folkeskolen. (2 gange). Ingen 9. eller 10. eksamen. Intet arbejde (men har søgt).

På grund af anden udsmidning går det ikke herhjemme. Kan det lade sig gøre med omstændighederne ovenover at flytte ind i en ungdomsbolig, slags enmandslejlighed eller andet?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-07 12:24

Tal med kommunen.

Det er da tvilvsomt om du kommer til USA

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-07 12:26

Hvad vil du så leve af???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 12:28

Citat
slags enmandslejlighed eller andet

NIX....

Du kan få et værelse på en instutition......

Funker det heller ikke varer det nok ikke længe inden du har gratis kost og logi...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 12:32

Citat
Jeg ville høre om nogen vidste om folkeskolen var nok

Den har du jo heller ikke

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-07 12:42

Du har ikke overvejet om 9 og 10'ende klasse alligevel ville være en fornuftig ide. Kan du ikke udholde folkeskolen var en efterskole måske en ide. Du står på alle ledder og kanter elendigt. Lige PT hyler og skriger håndværksfagene på folk, men er du ikke bogligt med, har du aldrig en chance i et videre uddannelsesforløb, omend f. eks. håndværker-skolen i Hadsten yder stor hjælp til blandt andet læsesvage elever.

Drømmen om at komme til at leve af musikken er ikke noget der kan tilrådes. Skal du det, er den fornuftige vej gymnasiet -> konservatoriet, med mindre du er en af de 0,00000 promilles musikere der hitter og kan leve af det. Man ser aaaaaalt for mange musikere der lever på pumper og socialhjælp. Selv musikere med bunker af hitplader går med post og kører taxa. Kun en lille-bitte del har et godt udkomme.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-04-07 12:58

Du har en socialrådgiver, hvis du ringer til din kommune vil de med største sandsynlighed kunne hjællpe dig. Jeg ved ikke om "ung i arbejde" stadig findes, men det er jo netop for mennesker som dig.
Lad være med at panikke over du ikke har gjort din folkeskole færdig - det kan du gøre på VUC hvor du måske vil havde en større chance fordi der går ældre mennesker og alle er mere målrettede. hvis du gør det kommer du i SU systemet, men får ikke så meget.

Der er intet unormalt i at være 16 år og ikke vide hvad man vil eler hvad ens muligheder er.

mht at flytte hjemmefra, så har du vist også muligheden for at tage på efterskole. Ungdomsboliger er for dem med store problemer, men det kan du jo tale med din socialrådgiver om.
mit råd er - Lad være med at få din egen lejlighed endnu - det giver dig en masse økonomiske bånd som kan forhindre dig i at gøre det du brænder for.

Du/i kunne måske også få hjælp til at klare situationen med dine forældre - du er stadig teenager og det lyder somom du har nogle problemer, som du skal have hjælp til. Lige nu opfatter jeg det somom du focuserer på det praktiske og at det hele ramler sammen, men sådan er det at være teenager og det skal du igennem.
Når den tid (snart) er overstået, så vil du kunne gøre det du brænder for på en realistisk måde der både tilgodeser økonomi, lyst og tid. Der er intet galt i at havde drømme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-07 16:24

I vores kommune og sikkert mange andre, kan man kun bebo en ungdomsbolig, så længe man er under uddannelse.

Jeg har da kendskab til en enkelt, som kom ind i en ungdomsbolig pga problemer ung og forældre imellem.

I første omgang, bliv skrevet op til en ungdomsbolig, dernæst tal med kommunen. Selv om du får udgifter til en bolig, så kan du højst sandsynlig søgte boligstøtte, og hvis du får et sted at bo for dig selv, vil du få et meget bedre forhold til dine forældre.

Kommentar
Fra : storetåen

Dato : 28-05-07 01:54

Der er noget der hedder "Projekt start" i Ruds-Vedby på vest sjælland.
Det er et bofælles skab der hjælper unge med problemer af den ene eller anden art.Ved ikk om de har en hjemmeside, men du må kunne finde oplysninger hos tdc eller på de gule sider.
Held & Lykke!