/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ændring af registreringsafgift
Fra : Kortoververden
Vist : 561 gange
20 point
Dato : 25-04-07 10:54

Nu er der opnået enighed om nye afgiftsregler for biler på henholdsvis gule og hvide plader.. gulpladebiler (kassevogne undtaget) bliver dyrere og hvidpladebiler bliver billigere.

Men jeg kan ikek finde detaljerne i forliget nogen steder, er der hjælp at hente?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-04-07 11:25

Det kommer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 11:36

Det skal jo liiiige lovfæstes først......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 11:37

De vil være HELT SIKKER på der ikke er smuthuller inden det bliver vedtaget....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-07 11:42

Skatteministeren har indkaldt til pressemøde i dag kl. 13:00

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/04/25/101456.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-07 11:57

Citat
Målet med omlægningen er at gøre de brændstofslugende biler dyrere. Derfor ventes det, at biler over to tons på gule plader vil få en kraftig afgiftsforhøjelse. Tilgengæld vil den almindelige benzinøkonomiske familiebil blive billigere.

citat fra ans' link

Som sædvanligt sikkert en lov der er udtænkt af nogen der ikke aner hvad de taler om.......blot for at få flere penge samlet i statskassen..... og som især vil gå ud over firmaer og små selvstændige erhvervsdrivende der er afhængige, netop af varebiler over to tons.

Og såfremt varebiler kaldes brændstofslugere i forhold til de personbiler man vil gøre billigere.....så kan jeg regne ud, at det kun er bittesmå biler som toyota Aygo, den mindste suxuki o.s.v. der vil blive billigere......altså dem hvor fabrikanterne lover op til 30 km/t, og hvor løfterne kun holder på papiret.......for en gennemsnitsstørrelse familiebil idag, bruger næsten lige så meget brændstof som en varebil op til 3500 kg.....og varebilerne er endda på diesel, som ikke forurener så meget med kulilte som benzinbiler

Kortoververden, inden for de kategorier skelnes ikke mellem kassebiler og ladbiler på gule plader...de hedder under et: varebiler

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 12:00

Det er nu du skal se fjernsyn....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-07 12:02

I TV er det indtil videre gætterier, det er først kl 13:00 den endelige afgørelse kommer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 12:03

Citat
I TV er det indtil videre gætterier

Er det ikke også det vi gør nu....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-07 12:07

Jeg gætter ikke, men skriver kun det er kl.13:00 den endelige "afgørelse" kommer.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 25-04-07 14:58

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=6773734

Så skulle det stå på den side

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 25-04-07 17:41

Hele lovforslaget og diverse populær-forklaringer fra skatteministeriet findes på http://www.skm.dk/publikationer/notater/omlaegningafbilafgifterne.html

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-04-07 21:58

I forhold til hvad der blev sagt i morges så ville det gælde gulpladebiler UNDTAGEN kassevogne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-07 22:17

De er allerede begyndt at pille de bageste ruder ud af 4x4 erne.......

Så er de kassevogne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-07 22:45
Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-04-07 07:42

Tak for svaret ans.