/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3
Fra : Laika_pigen
Vist : 475 gange
40 point
Dato : 24-04-07 21:24

Hvordan laver jeg en WMA fil om til en MP3 fil?

Det er fordi jeg ikke kan spille den WMA fil på min cd afspiller.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 24-04-07 21:28

æhm... ska man ikke konvertere sangene så? højreklik og se om man kan? :S

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 24-04-07 21:35

nanabanana

Det har jeg forsøgt og det kan jeg ikke denne vej.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 21:49

Det gør du da i MediaPlayer.....

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 24-04-07 21:49

refi

jammen hvordan inde i MediaPlayer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 21:51

Ellers bruger du bare denne....

http://www.pcworld.dk/download/35/1420

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 21:54

Brug den sidste hvis ikke din mediaplayer er sat til mp3....

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 24-04-07 21:55

men hvordan kan jeg vide om den er sat til MP3??

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 24-04-07 21:57

men i min MediaPlayer kan jeg afspille både WMA og PM3 filer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 22:03

Lad din mediaplayer være - der er bøvl nok med den nye....

Brug den i linket - den gør det samme...

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 24-04-07 22:07

nu har jeg så hentet det, hvad skal jeg så gøre?

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 24-04-07 22:12

nå men nu har jeg fundet ud af hvordan det virker men kan ikke hente den eksisterende fil ind i progammet. Den siger den er beskyttet.

Hvordan får jeg så det fjernet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 22:23

Skal alle oplysninger trækkes ud af dig.......

Det må jo så være musik du har købt på nettet....

Læs...

http://musik.bilka.dk/cgi-bin/WebObjects/Bilka.woa/wa/Help

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 22:25

Kan filerne afspilles i alle MP3-afspillere?

Ja, hvis afspilleren understøtter WMA-formatet med DRM sikring(Digital Rights Management) og desuden er SDMI kompatibel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 22:27

Her kan du læse hele proceduren...

http://www.piratgruppen.org/spip.php?article440

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 25-04-07 01:46

Du kan brænde en lyd cd, og rippe tilbage i computeren som mp3, det gør jeg med al købt musik fri for mere bøvl med licens, Bilka´s musikbutik har en guide der viser hvordan: http://musik.bilka.dk/guides/bilka_iPod/ipod_0.html , du skal bruge Windows MediaPlayer version 10 eller 11 for at kunne gemme som mp3, husk at indstille playeren til at gemme som mp3, hvis det er noget du vil bruge meget, så køb en cd som kan slettes og bruges igen-igen-igen
Citat
Det er fordi jeg ikke kan spille den WMA fil på min cd afspiller
der kan du bruge lyd cd uden at konvetere til mp3

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-07 01:55

Her har jeg kopieret hvad jeg skrev dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg102838.aspx#1148604 måske noget du kan bruge
Citat
Du har da afspillet numrene, med Windows MediaPlayer og hentet licens ? Og selvfølgelig har du en brænder i computeren, eller ? Det skulle kunne lade sig gøre uden problemer, åben mappen Musik og marker dine indkøbte numre ved at trækker musen over dem, med venstre musetast nede, eller en efter en ved at klikke på dem mens du holder Ctrl tasten nede, når du har markeret dem du vil brænde så højre klik på en af de markerede og vælg afspil, nu spiller alle de markerede numre MediaPlayer beder om adgang til internettet, giv den tilladelse så hentes licensen til numrene, når alle har fået licens, klikker du på Brænd oppe øverst i Mediaplayer, ovre til højre i brænder vinduet står der Cd drev (bogstavet for dit drev) Lydcd og Indsæt en tom cd, sæt en skrivbar cd i skuffen, nedenunder står der Brændingsliste og nedenunder Træk elementer hertil for at brænde og nedenunder igen Brænd aktuel afspilning, klik på Brænd aktuel afspilning og bagefter på Start brænding som er allernederst, det er for Mediaplayer 11 for Windows XP http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/default.aspx det er næsten magen til i version 10 så vidt jeg husker, når du har brændt klikker du Funktioner i den øverste menu linje, og på Indstillingen klik på fanebladet Kopier musik fra cd (rip) først vælger du mappen du vil have din mp3 musik i, ved at klikke på Skift ud for Kopier (rip) musik til denne placering, gå ned og vælg mp3 derefter vælger du en ret høj kvalitet, jeg har valgt 256 kbps slutter af med at klikke på Anvend og OK, nu er du klar til at indspille de brændte numre som mp3
Hvis ikke du kan se værktøjslinien, klikker du et tilfældig sted på MediaPlayer på vælger Vis klassiske menuer, så har du menulinjen øverst,
Har du fulgt denne fremgangs måde ?????

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 25-04-07 12:11

1000tak O.V.N

Fik det til at virke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-07 12:26

Selv tak glad for at det lykkedes for dig