/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
DVD brænder/læser kontra nero
Fra : birkenfeldt
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 23-04-07 23:05

Hej jeg har en pc-er med D:\_NEC DVD+-RW ND-6500A, som burde kunne læse og skrive på alle salgs medier, af DVD, men vi har købt nogle DVD skiver hvor der er mulighed at printe på dem, så jeg har brug Nero for at lave et foto slideshow, og vil så brænde det ned på den her skive men den vil ikke skrive på den.
Skiverne hedder Verbatim DVD+R, jeg kunne sagtens brænde projektet ned på en alm. DVD skive af mærket Phillips.
Er der nogen som har en idé om hvad jeg kan gøre for at komme dette problem til livs ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:17

Citat
som burde kunne læse og skrive på alle salgs medier, af DVD,

Der tager du grumme fejl.....

Hvis ikke firmwaren kender dine skiver kan den ikke se dem.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:20

Du kan jo prøve at opdatere firmware

http://www.de.nec.de/productoverview.php/id/1324

Kommentar
Fra : birkenfeldt

Dato : 23-04-07 23:22

Den siger firmware Version: 2,40
Supported Write Features:
CD-R;CD-RW;Buffer Underrun Protection;DVD-R;DVD-RW;DVD+R;DVD+RW;DVD+R DL

Så burden den vel kunne brænde skiver som hedder DVD+R

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:29

Ja....

Men det er IKKE sikkert den kender verbatim - selvom det lyder utroligt...

Tjek lige om der er en NYERE firmware på linket.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:31

ND-6500A Firmwareupdate 4.25 (358.45 Kb)

Det er der....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 23:36

Er du sikker på den har version 2.40 ???????

Kommentar
Fra : birkenfeldt

Dato : 24-04-07 21:26

ja det er jeg - jeg har en fujitsu siemens amilo 1425, og jeg kan ikke huske at jeg har op dateret noget til brænderen , undskyld at jeg først svare nu

Kommentar
Fra : birkenfeldt

Dato : 24-04-07 21:41

Jeg kan ikke finde den driver du snakker om smil - jeg er måske ikke lige den mest nørdet i dette univers til sådan noget her grin

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-07 21:45

Det hjælper så heller ikke så meget hvis DIN firmware er 2.40....

Opdateringen gælder kun til 4.21-22-23 og 24

Så der er nok ikke andet at gøre end at skifte medie til et mærke du ved den vil køre med......

Kommentar
Fra : birkenfeldt

Dato : 24-04-07 22:02

ok tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : birkenfeldt

Dato : 24-04-07 22:02

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-07 22:05

Selv tak....

Husk fremover KUN at købe mærker du VED din brænder kan bruge.....

Her tænker jeg ikke på +og - men NAVNET....