/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
iso-fil
Fra : Kokane
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 23-04-07 12:11

Jeg har en iso-fil liggende på min computer og vil gerne have flyttet den over på min eksterne harddisk. Når jeg forsøger at flytte den over får jeg en fejlmeddelelse om at der ikke er plads nok på min eksterne harddisk - filen fylder cirkan 4 GB og der er over 200 GB ledig på min eksterne harddisk! Jeg har prøvet at flytte andre filer over på den eksterne harddisk uden problemer. Jeg har også lagt iso-filen i en folder og zippet denne folder til en rar-fil, uden held!

Gode råd modtages med kys-hånd.

VH
Kokane

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-04-07 12:17

Du skal have disken formateret i NTFS for, at bruge en så stor fil.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-04-07 12:32

Du konverterer den eksterne til NTFS på følgende måde:

Start - kør - skriv cmd

Så får du en sort skærm

Tast: CONVERT X: /FS:NTFS

X= dit eksterne drevs drevbogstav.

Dine filer tager ikke skade af konverteringen...

Når disken er converteret - skriv exit i den sorte skærm

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 23-04-07 13:49

Hej JensT,
jeg får følgende besked:

The type of the file system is FAT32.
Enter current volume label for drive H: NTFS

Hvad taster jeg så?

VH
Kokane

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-04-07 14:34

Så taster du det navn disken har i stifinder..

F.eks: EKSTERNDISK - Se det ved at klikke på denne computer:
Så er det navnet der står foran Drevbogstavet

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-04-07 14:35

SÅ kan der komme yderligere spørgsmål som du svarer J til

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 23-04-07 15:07

Hej JensT,
nu får jeg følgende besked:
This device is dirty and cannot be converted. You will need to clear the dirty bit on this drive by running CHKDSK /F or allowing AUTOCHK to run on it the next time yoy reboot.
The conversion failed.
H: was not converted to NTFS

Ved du hvad jeg så skal gøre.

VH
Kokane

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-04-07 15:20

Kør en chkdsk på drevet, kør desuden en degragmentering inden convert.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-07 20:39

Denne computer..
Højreklik på drevet og vælg egenskaber
Vælg funktioner - Undersøg nu, og sæt hak i begge bokse og start.
Når den er færdig, starter du forfra med konveerteringen til NTFS

Godkendelse af svar
Fra : Kokane

Dato : 24-04-07 08:09

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-04-07 08:35

Det er altid rart, at der er een, der vil følge op, jeg har ikke altid den fornødne tid.