/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
export af bil
Fra : syllemus
Vist : 6927 gange
200 point
Dato : 21-04-07 23:16

Hej

Hvordan er reglerne med hensyn til export af bil til udlandet.

Har en bekendt på besøg fra Rusland, som er interesseret i at købe en brugt bil her i landet, fordi de er billigere her.

Kan man gå til hvilken som helst bilforhandler og købe en uden afgift? Eller vil det være nemmere at gå til en forhandlere som sælger biler uden afgift?

Syllemus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 23:28

Citat
Kan man gå til hvilken som helst bilforhandler og købe en uden afgift

Ikke en brugt....

Citat
Eller vil det være nemmere at gå til en forhandlere som sælger biler uden afgift

Ja

Citat
Har en bekendt på besøg fra Rusland, som er interesseret i at købe en brugt bil her i landet, fordi de er billigere her

Det var dog et afsindigt sted at købe den.....

Tag til Sverige, Tyskland endnu bedre Polen....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-04-07 23:40

Der sælges da vist en masse brugte Mercedes som er importeret fra Tyskland, og de er da så vidt jeg ved uden afgift så længe de ikke kører her i landet.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 22-04-07 00:05

refi-Jamen, hvis bilen er uden afgift, er den vel ikke dyre her end andre steder? Så hvorfor ikke lige så godt købe her?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-07 07:22

Prisen uden afgift varierer fra land til land.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 09:19

Citat
refi-Jamen, hvis bilen er uden afgift, er den vel ikke dyre her end andre steder

Jo når vi taler brugt så er den.....

Den er jo importeret hertil og dermed er der allerede løbet extraomkostninger på.....

Taler vi derimod NY bil er de DYRERE biler billigere i DK da fabrikkerne sælger dem billige (ellers kunne de ikke sælges).....

Men der er ret stramme aftaler om HVEM de må sælge disse til (exportere påny).....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-04-07 12:10

Man kan jo for en brugt bil, der exportes, få en del af den danske afgift tilbage, det kræver jo bare en vurdering fra told og skat. Ligesom de gør når biler impoteres hertil.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : mercerpigen

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-07 12:17

Jeg har et lille export firma, hvor jeg bla sælger biler til Tyskland og Rusland.
Man kan sagtens købe en dansk bil med afgift.
Derefter søger man afgiften hjem igen på bilen, når man har en udenlandsk købekontrakt.
Der går ca 1 måned og afgiften bliver sat ind på kontoen.
Bilen er herefter afgiftsfri og skal udføres af landet.
Mange forhandlere er selv villige til at hente afgiften hjem og sælge den afgiftsfrit,
til din Rusiske ven. Men tag og spørg dig for.

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 22-04-07 16:36

Tak for svaret mercerpigen