/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Negativscanner?
Fra : mfjd
Vist : 3765 gange
140 point
Dato : 20-04-07 21:12

Har en af jer herlige mennesker et godt råd vedr. negativscannere.
Jeg står for at skulle købe en negativscanner, men ved ikke hvad jeg evt. skal investere i (altså hvilket mrk./model).
Måske har en af jer erfaring på dette område, og kunne tænke sig at delagtiggøre mig i dette.
På forhånd tak!
Dennis Mølris

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 20-04-07 21:30

Jeg har en Canon i 800 kr´s klassen og den kan alt!
farve og sh negativer etc.
Men Canons software er ikke helt på toppen,
så jeg bruger et andet software.
Hilsen
Ojac

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 150 point
Dato : 20-04-07 21:41

Jeg har to, som begge er købt i ALDI.
Den ene er en speciel designet til 135 film (24x36), og kan både scanne negativer (sort/hvid og farve) samt diaposetiver både i strimmel og monteret i rammer. - Prisen var ca 2000 kr.
Softwaren har muligheder for at korrigere for de farver som findes i forskellige film mærker, hvor bl.a. filmbasen er af forskellig farve; som Kodak, Agfa og Fuji, blot for at nævne nogle af den der er ret så forskellig.

Den anden er en standard Flatbet singelpas scanner, hvortil der er et specielt scannerhoved, hvor der er plads til henholdsvis filmstrimler og billed i diarammer. (Den er for øvrigt i butikkerne i øjeblikket) - Den virker udemærket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 21:44

Ja - vi har vist samme ALDI scanner "severino"

Den fungerer udmærket.....

Leder lige efter linket til den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 21:46
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 21:47
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 21:55

Her er den til 1950.- kr.

Annoncen er et år gammel, så måske han er til at handle med.....

http://www.brugt.dk/?side=vis&id=22068&exppic=true&PHPSESSID=1df041a7398e23a006590569f6072028

Kommentar
Fra : mfjd

Dato : 20-04-07 22:47

Mange tak for alle svarene, jeg kan bruge flere af dem, tak!
Dennis Mølris

Godkendelse af svar
Fra : mfjd

Dato : 20-04-07 22:48

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-04-07 18:35

Denne scanner http://www.primefilm.nl/primefilm1800aflspec.html er den som jeg også har!
Den er knald god, og kan æde en hel rulle film i en arbejdsgang, når først det første billed er centreret. Så tager den billed for billed og laver et utroligt godt og skarpt kopi.
Den kan HOT VARMT anbefales!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 18:38

Hvad koster den severino?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-04-07 18:47

Jeg mener jeg gav 1998 kr. i ALDI, da de havde den på hylderne for ca 1 år siden!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 18:57

okay,ved du om den er til at købe på nettet?eller
skal jeg ud og søge

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 19:00
Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-04-07 19:38

Den du linker til, har de for nyeligt haft hos ALDI, jeg tror det er en måned siden.
Den lader til at være fin. Den arbejder med filmskuffer, som stikkes ind i siden, og kommer så ud på den anden side.
Jeg mener der kan være 5 billeder i skuffen, men kan ikke som den jeg har, snuppe en hel rulle ad gangen. - Men det er heller ikke det som betyder noget.
Jeg tror det er et godt køb!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 19:59

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde den du har,tak for hjælpen,eller en der kan scanne flere billeder ind ad gangen,jeg tager tusind vis af billeder om året
mest sort hvid og fremkalder selv negativerne og billeder,men vil gerne have lagt dem ind på min pc.

Kommentar
Fra : mfjd

Dato : 22-04-07 01:50

Mange tak for alle jeres indlæg vedr. "negativscannere", det var umådelig venligt af jer, at give mig så mange gode besvarelser.
Venlig hilsen
Dennis Mølris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-07 09:21

Jamen Denis, det er da derfor vi er her på kandu/kanduikke, vi prøver at hjælpe så godt vores evner formår.
Nu må vi jo så se på om der er noget af det, som dækker dit behov. Ellers må du bare komme igen!

Kommentar
Fra : Demosthene

Dato : 10-06-07 01:16

Hej Jeg går og overvejer at anskaffe mig sådan en Primefilm scanner, men har lige et spg. til den først.

Det jeg skal bruge den til er at scanne filmruller og det er kun de nye, tror det hedder kodak advantix - meeen de er jo ikke "normale" 35 mm billeder (ca mål 30*16 mm), så før jeg investerer $$$ vil jeg da lige høre om der er nogle der ved om denne type film understøttes... Vil jo også helst købe den brugt - men det er jo nok ikke den man ser oftest brugt
Det er ikke fordi jeg har så mange af dem, men kvier mig for at give 100 kr pr rulle (for at få dem på CD hos Photocare) bare fordi min familie ikke mener det er nødvendigt at få billederne på CD.

Har pt. en Canon 8600F som jeg er vildt glad for - men den kan ikke klare dem.

Mvh
Christian Henriksen