/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Identificering af fælge
Fra : PrivateDK
Vist : 4109 gange
100 point
Dato : 20-04-07 16:25

Jeg har 4 alufælge, men de mangler center dækpladen.
Der står ikke hvem der har lavet fælgen på fælgen.
Det eneste der står på fælgen er følgende:
14-C
Made in Italy
7JX15H2
VIA
JLL
575KG
ET37
KBA 43799
Er der nogen der kan hjælpe med at identificere fælgene ud fra dette?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 17:31
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-07 18:10

Hvis du kikker på fælge der er 3. nederst står der - 7JX15H2 - som der gør på dine.

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?taxShowAllInOneCategory=0&taxShowAllCategories=0&Niveau=&OldNiveau=&SektionId=0&KategoriId=&rubrikId=0&Annoncetype=2&Sortering=1&Sortsearch=1&Sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&FirstSearch=&HashId=&partner=&PartnerMyRefererId=&BilledVisning=0&navValsFound=&CurPage=1&navSearchWords=&Fritekst=7JX15H2&RegionId=0&PrisFra=0&PrisTil=9999999&AntalDage=0&Forhandler=0&x=35&y=9

Hvis man altså kan søge efter fælgen via det nummer?? hvis man kan gå ud fra det, kommer der mange frem ved at søge på google - fælge+7JX15H2

Måske det var nemmere hvis du lagde et billede ind du kan gøre det her

http://www.peecee.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 18:21

Nummeret er da "kun" størrelsen på fælgen.....

7" gange 15"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-07 18:27

Tænkte der var noget lusket ved det, når der kom så mange frem ved en søgning, så må vi ha et billede på bordet

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 20-04-07 19:57

De eneste tal jeg kan se der skulle kunne bruge til noget er disse.
KBA 43799
Her er nogle billeder:
http://share.shutterfly.com/action/welcome?sid=8Act2jZqzbOXXg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-07 20:04

Har du nogen ide om hvor mange "fælgmærker" der bliver lavet

Derimod er der ikke mange "fabrikker"...

Som sagt hvis de er Italienske burde fabrikanten være på linket, men det er stadig som en nål i en høstak.....

Hvad er så vigtigt ved fabrikatet ????????

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 20-04-07 20:50
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 21:06

Og det >J< i "7JX15H2" står sikkert for forsætningen. Altså hvor bred sporvidden bliver.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 21-04-07 00:45

Jeg må prøve at kigge lidt på de franske fabrikanter.
Det vigtige ved fabrikatet er hvilke center kapsler der passer nar jeg skal ud og købe.
Og ja, KAAac jeg har fundet den på den franske ebay side selv, derfor håber jeg lidt at KBA nummeret kan hjælpe mig, men de butikker jeg har været i indtil nu kender ikke noget til KBA numre. Mange fælge jeg har kigget på har et KBA med 5 cifre efter, men de har som regel også et MOMO, BBS eller andet navn påskrevet. Derfor tror jeg at mine ikke er et kendt mærke.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 21-04-07 00:46

Undskyld italienske fabrikanter selvfølgelig.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-07 09:38

"Minikapsler" til sådanne fælge kigger du da bare efter i div udstyrsforretninger.....

Der er sikkert flere der passer (som med alm. navkapsler)

Er du heldig fåes de måske ovenikøbet med DIT billogo.....

Så ud og kig hos en af de store alufælgforhandlere......

Kommentar
Fra : hyttemejer

Dato : 21-04-07 19:15

På den franske side står der jo at fabrikanten er Enkei...

www.enkei.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 19:22

Tja...

Hvis det er tilfældet er de fra Spanien

Det er eneste europæiske importør.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 19:22

Citat
Made in Italy

Det stemmer så ikke overens.....

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 22-04-07 01:25

Tak for svaret refi.
Efter flere besøg ved fælg sælgere fandt jeg nogle kapsler jeg kunne bruge.
Jeg tror det er O.Z. fælge. Der sad en O.Z. centerring i de 3 fælge jeg ikke havde kigget på. Det er selvfølgelig ikke nogen garanti, men det var de rimelig sikker på i butikken, da de selv bruger centerringe fra samme fabrikant som fælgen, hvis de har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 09:23

Selv tak.....

Hovedsagen er da det lykkedes at finde kapsler der passede