/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
3d kort
Fra : tpjevser
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 19-04-07 00:43

når man gerne vil lave 3d kort skal der så karton bag på billederne, jeg synes papiret de er på, er noget tyndt. hvordan ser man, hvilken rækkefølge klippene skal sættes på?
hilsen runa

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 19-04-07 07:49

Mon ikke man klæber det på kraftigere papir eller pap da man ellers skal skære eller klippe to gange.

Accepteret svar
Fra : lwj

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-07 08:17

Hej!

Man kan få 3d-motiver, hvorpå der i forvejen er numre på. D.v.s., at man tager motiv 1 og klæber direkte på kortet. På motiv 2 sættes klæbepuder, som kan fås i små firkanter eller man køber det i ruller, som man selv skal klippe i passende størrelser. Således går man til motiv 3, som ligeledes får klæbepuder o.s.v..

Disse 3d-ark med numre er gode til nybegynderer. Der findes også ark uden numre og det bliver lettere at håndtere jo mere du bliver vant til at lave 3d-kort.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 20-04-07 15:33

der er altså ikke noget med, at man først tager de store dele og tilslut de små?

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 21-04-07 08:44

Helt rigtigt.
Det giver lige som sig selv.

De små dele, er dele af det store motiv, og skal som sådan placeres øverst.

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 21-04-07 22:09

Tak for svaret lwj.