/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dell laptop og netværk
Fra : bhermann
Vist : 884 gange
100 point
Dato : 17-04-07 20:21

Har fået fingre i en gammel Dell Lattitude C600. Den er i luften med XP og Office.
Men netværk kniber lidt, den har et netværksstik, men under System--> Hardware-->Device Manager--> netværksadapter er der tomt. Hvordan checker jeg om netværksadapteren er der og er i live??? Jeg kan selvsagt ikke komme på nettet med den.

Alternativt kunne jeg gøre bæstet trådløs. Skal jeg købe en USB eller PCMCIA adapter? Er der noget særligt at være opmærksom på i forbindelse med Dell? Hvor finder jeg noget billligt og godt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 20:32

Du kunne da prøve Dell´s forum....

http://www.dellcommunity.com/supportforums/?~ck=mn

Accepteret svar
Fra : arnely

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-07 20:48

Denne computer - højre klik - vælg egenskaber - vælg fanebladet Hardware - klik på Enhedshådtering. Se om du kan finde dit PCMCIA-kort på listen hvis det er der! - eller om der er et gult ?tegn. Hvis det er det er det fordi enheden ikke er instaleret korrekt. Så må du igang der.
Hvis du ikke kan finde PCMCIA-kortet på listen, ja så er der igen.

Med hensyn til om du skal vælge PCMCIA elller USB, ville jeg fortrække PCMCIA til en bærbar. Der er jo en dum lille dims og have siddende og stritte ud der.

Men vi har begge dele her i huset på vores PC'er og de virker ganske fint begge dele. Dog har vi PCMCIA-kort på den bærbare.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-04-07 21:19

Hvis der ikke er USB 2 ville jeg ikke vælge USB netadapter. Men jeg har begge dele og til USB netadapteren har jeg et drejeled eller en lille USB forlængerledning.
Er der lys når du sætter netledningen i.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-07 04:23

tjek i bios om de/det er slået
ti,Installer net kort driver.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-07 04:23

til

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 04-05-07 10:10

Tak for svaret arnely.