/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
dysestørrelse til lovlig city
Fra : sonus
Vist : 421 gange
20 point
Dato : 15-04-07 14:48

Hej vores olivercity har nu kørt ca. 4ooo km.indtil for ca 2 mrd. siden har den startet perfekt hver gang .Den kører ikke særlig stærkt kun mellem 25 og 35 alt efter bakkernes størrelse. Men nu har den start problkemer især hvis det er koldt hvis den står inde vil den godt. Men den vil ikke tage gas og kører kun 20. Vi har skiftet dyse til 56 men det har ikke hjulpet . Den skal ikke gøres ulovlig men bare starte stabilt og køre de 30 -40 som den kan på lovlig vis. Hvilken str. dyse?? Er der andre seriøse forslag.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 30 point
Dato : 15-04-07 15:29

Skru på luftskruen.
ca. ½ omgang ud eller ind.
jeg kan aldrig huske hvad vej der gør hvad, men det er der at den er gal.
Prøv evt. at rense forrøret på udstødningen. Det er jo så tyndt, så sodrester har nok en stor effekt.
Ellers så tag forrøret af og sav den del af som går ind i udstødningen.
Det giver nok 5 kmt.

Det kan også bare være at der er snavs i karburatoren. Det var jo koldt for 2 måneder siden, så skru bunden af og blæs den igennem, så der ikke er kondensvand og snavs i den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-07 17:09

Du har måske ikke fået den tæt efter din dyseskifte, altså mellem karburator og studs, altså på motorsiden.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : sonus

Dato : 15-04-07 23:38

Tak for svaret NoShyGuy. Det vil vi da prøve . Tak for hurtigt svar.