/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Død dr. big
Fra : Zwekja
Vist : 652 gange
200 point
Dato : 13-04-07 18:17

En ven, har en dr. big, og den vil bare ikke starte.

Det hele starter med han er ude og køre, og pludselig dør den, med et "Puf"
Vi finder ud af at, hans cyllinderkit, som er forholdsvist nyt(og lovligt) er brændt sammen.
Så vi køber et nyt, intet problem der. MEN ... den vil bare stadig ikke starte. Så vi har prøvet alt:

1. renset karburator + diverse instillinger af lystskrue osv.
2. Skiftet samtlige pakninger
3. skiftet membran (bare fordi vi havde en liggende)
4. skiftet ruller.
5. Renset udstødning.
6. Checking tænding(skiftet tændrør med et vi ved virker)
7. cehcket olie- og benzin pumpe.

Det skal så også lige siges, at den er ufattelig tæt på at starte når vi giver den en indsprøjtning. (tager en sprøjter, og sprøjter benzin ind i cyllinder)

Hvad helvede, kan der være galt med den? Den kørte fint før cyllinderen brændte af.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 13-04-07 18:57

Måske bør i gå ledningsnettet igennem og se om der er løse forbindelser eller kabler som er "hårde" dvs. rustede op inden i.
Det er oftest ved stikkene at kabler de kan tærre op.
Prøv evt at skifte tændrørshætte, men tror ikke at det er det.
Hvis der er god gnist så bør den starte med en snap ind af toppen, som i jo har prøvet.
Prøv evt at starte den uden udstødning.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 13-04-07 19:05

der er fantastisk gnist, og ledningsnet mm fejler ikke noget. Det begyndte som sagt da cyllinderklittet brænde af...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-04-07 20:34

tag luftfilteret af og stik en finger ind i indsugningen mens i prøver at starte. det har jeg selv gjort adskillige gange, når dyret ikke vil starte.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-04-07 21:16

Øjensynlig kommer der ikke benzin, enten fordi vaccumslangen til benzinhanen, er utæt eller hvis den er byttet med benzinslangen, så drukner den med benzin.
Selvfølgelig kan benzinhanen også være defekt.
Men tjek ved at kickstarte samtidig med benzinslangen er taget af karburatoren, for så skal der komme en sjat benzin ud af den ved hver kickstart.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 15-04-07 14:29

af med vacum slangen og benzinslagen, sug i vacum slangen, kommer der benzin.
tjek om hvor lang en gnist den kan træk, hold tændledning mod stel og jok, uden hætten på.
mål evt ohm i hætten. Men har karburatoren været tømt for bensin, er det nem og få liv i
den ved at suge i vacumslangen, for ellers kan du jokke i 100 år inden der kommer liv
vh cc

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-04-07 15:25

Hvis karburatoren har været tømt for benzin, så tager det kun 10 hårde træk på kickstarter uden at give gas, før der er nok benzin til at den kan starte.