/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Begrænsning
Fra : jonasmadsen
Vist : 722 gange
151 point
Dato : 09-04-07 23:05

Hey!
Jeg har en PGO Comet jeg har længe gerne ville har ny cylinder på men har fået afvide at der sidder en begrænsning i motorblokken, jeg ved intet om hvor den sidder eller hvordan den ser ud!
Min model er fra 2006 og er købt ny, men kan jeg selv fjerne den begrænsning eller skal man til en prof og få gjordt det.....

Jeg vil sætte stor pris på hvis der var en der havde et godt tip, eller noget lign!

Hilsen Madsen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-04-07 09:27

Det er en udstøbning af aluminium, som begrænser stempel og cylinderens skørt til at være størrer end den orginale diameter, så hvis du vil have mere end 50cc cylinder på så skal "knasten fjernes"
Men hvorfor skifte noget der kører godt, utallige der skifter cylinder, har utrolig meget bøvl bagefter, og mange kører ikke spor hurtigere. Orginal cylinder er jo ikke dårlig, og det er ikke den der er begrænset.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 151 point
Dato : 10-04-07 10:55

Palle har helt ret. ( som altid )
Hvis du fjerner knasten og efterfølgene bliver stanset at politiet så tager de hele din motor!!!!!!!
Du skal hellere skifte din udstødning og bagefter skifte rullerne i variomatik.

http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=31145&shop_id=2831&vare_id=101476

Det er den eneste udstødning som jeg kan se er lavet specielt til Comet.
Den vil helt sikkert give bedre optræk og højere topfart.

Godkendelse af svar
Fra : jonasmadsen

Dato : 10-04-07 22:33

Mange tak for svaret NoShyGuy.