/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dækmønsterdybde?
Fra : myg
Vist : 4774 gange
50 point
Dato : 09-04-07 19:21

De slidindikatorer der sidder i rillerne på et dæk, viser de 3 mm dybde eller de lovbefalede 1,6 mm når de er i samme niveau som resten af dækket?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 09-04-07 19:49

de viser de lovpåkrævede 1,6 mm når indikatoren er i niveau med resten af mønsteret....så du skal snart tænke på nye dæk

Så vær glad for du ikke er i Norge, Sverige eller Finland, for der skal være 3 mm mønster på dækkene om vinteren (1/11- efter påske)

mvh dova

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 09-04-07 19:54

Hej Myg!

Dine slidindikatorer viser 1,6 mm, dvs. at når du kommer ned til dine indikatorere, så skal du få skiftet dine dæk.

Mvh. Tri

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-04-07 20:28

Og kig lige hele vejen rundt.

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 09-04-07 23:12

Tak for svaret dova - og også til I andre.