/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Praktikplads
Fra : ockendon
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 09-04-07 13:09

Ved ikke lige om dette er den rigtige kategori - men

er nyansat som bogholder i et firma hvor eleven har været sygemeldt pga. trafikuheld siden december 2006. Hun har været på arbejde enkelte dage, men langt fra fuld tid. Har firmaet en forpligtigelse til at underrette skolen, og hvad andet skal vi gøre?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 09-04-07 14:51

ja firma skal melde til skolen sygdom over ½ år fordi at det kan stoppe forløbet så hun ikke bare forsætter mens hun er hjemme for ellers kan hun jo næsten få en udanelse mens hun ligger i sengen men over ½ år så skal det meldes til skole (eller hun har 90 % fravær på ½ år) mener det er sådan det hænger sammen men er ikke sikker

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-07 15:20

Jeg synes din arbejdsgiver skal ringe til skolen. Problemet er jo ikke dit.

Nu er der jo forskel på at være elev/praktikant.

Hvis det er en praktikant, der skal finde en praktikplads, så skal skolen have besked ved længerevarende fravær, da det er en del af uddannelsen. Men det burde den person, der har skrevet under på papirerne da vide.

Citat
I tilfælde af længerevarende sygdom kan det blive aktuelt at forlænge din uddannelse.

http://www.hk-ungdom.dk/index.php?article=49

Kontakt skolen, der kan firmaet få de konkrete oplysninger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-04-07 17:44

Min søn går på teknisk skole

Skoleuddannelsen er moduler, hvis en elev har for meget fravær eller dumper et af modulerne, fortsætter eleven alligevel til det næste modul, men når rækken af moduler er overstået, skal de moduler der ikke er bestået til en eksamen/prøve tages.

Dvs at på den måde tager lærertiden længere tid. Når jeres elev ikke har kunne passe skole eller praktisplads i så lang tid, tror jeg i/eleven skal snakke med kommunen, det kan jo være uddannelsen ikke kan blive fuldført hvis der er tale om varige men efter ulykken???

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 09-04-07 20:04

tak allesammen, følgw tråden. Probemet er at den har skrevet ner der også syg.. Men vil prøve Nordted, fordi hun kan - men kan ikke aligevel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-07 20:18

Hvordan er den elev/praktikant ansat, der hvor du arbejder.

Skal hun kun være der i kort tid eller skal hun være den tid det tager at få en uddannelse.
Der er jo stor forskel.

Det er uddannelsesstedet, der skal kontaktes hvis hun kun skal være der i en periode i forbindelse med den uddannelse.

Hvis hun er fastansat som elev, så er det chefen, der skal tage stilling til om hun kan blive der.

Men fortæl lige på hvilke vilkår hun er ansat.

Hvis ham/hende der har ansat hende er syg, er der så ikke en stedfortræder.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 10-04-07 05:03

God morgen. Hun er ansat som elev, og skal gennemføre kortere skoleophold under ansættelsen.