/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Er helt ny herinde
Fra : sannedot
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 08-04-07 21:35

Vil i fortælle mig hvordan man uddeler point for spørgsmål og hvornår. Jeg er lidt lost1 Stopper folk med at svare når der er delt point ud, for det er da lidt ærgeligt hvis det er tilfældet.
Jeg har læst regler ig instruktion herinde men jeg forstår det altså ikke stadig.
Hvordan får man selv point?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-04-07 21:42

Velkommen til.

Jamen, du klikker på accept lige nede i højre hjørne af boksen her. Så acceptere du svaret og spørgsmålet lukker inden for én time. Gør du det inden for én time får "svaren" 10 ekstra point.

Personligt synes jeg bedst om spørgsmålet er åbent lidt længere, selvom man har fået et svar man kan bruge, omvendt får man returpoint når man har lukket spørgsmålet og folk vil se svaret.

Her er lidt fra kandu:
http://www.kandu.dk/PointRules.aspx

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 21:54

Citat
Hvordan får man selv point?

Det gør du ved at svare på andre brugeres spørgsmål.
Hvis spørgeren fx har afsat 100 point til spørgsmålet, og du kommer med
det rigtige svar, vil spørgeren acceptere din kommentar som svar på hans/hendes spg.
Du vil så modtage 100 point. Du vil dog kun modtage halvdelen af de afsatte point,
hvis spørgerens bedømmelse af svaret er under 3 stjerner. Hvis spørgerens bedømmelse
er OVER 3 stjerner, vil du få 10 point ekstra.

//Kettedk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-07 21:59

1. Du stiller et spørgsmål !

2. a,b,c o.s.v. svarer!

3. Det svar, som er det bedste for dig accepterer du. Den pågældende bruger får de point, som du har "udlovet" Du får 5 ledige returpoint.

4. Når spørgsmålet er lukket/accepteret er der som regel ikke grund til at fortsætte i tråden.

5. Du får selv superpoint, hvis dit svar i et spørgsmål bliver accepteret.

6. Du kan også opnå superpoint ved at skrive et tip, men det er ikke altid det går så godt. Så du i stedet bliver fratrukket point.

7. Hvis du logger dig på kandu får du tilskrevet 20 ledige point (1 gang om dagen). De point kan du bruge til at stille spørgsmål med eller købe dig til et svar.

Velkommen til kandu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-07 22:03

Citat
Hvis spørgerens bedømmelse
er OVER 3 stjerner, vil du få 10 point ekstra.

Det er kun hvis spørgsmålet bliver accepteret til den bruger der har svaret inden for 1 time efter spørgsmålet blev stillet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-04-07 05:18

Citat
Vil i fortælle mig hvordan man uddeler point for spørgsmål og hvornår
...du giver point til den der giver dig svaret du kan bruge.
Citat
Stopper folk med at svare når der er delt point ud
..ja som regel for kunne du bruge svaret er der ingen grund til at fortsætte.

Citat
Jeg har læst regler ig instruktion herinde men jeg forstår det altså ikke stadig.
.... det kommer

Citat
Hvordan får man selv point?
.. ved at deltage i spørgsmål og blive accepteret som den der har det rigtige svar - plus at logge på kandu.dk hvor du ved logind får 20 point dagligt.

Velkommen til

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-04-07 08:23

Velkommen.

Du har jo fået svar på dit spørgsmål, så her er bare lige et godt råd.
Du har oprettet dette spørgsmål under "musik", men det har jo ikke noget med musik at gøre. Det skulle nok have ligget under "Kandu" spørgsmål. Det er heller ikke let at vide for en ny, så du er undskyldt.

MVH