/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvilke ruller?
Fra : toshio
Vist : 685 gange
200 point
Dato : 08-04-07 19:18

Hej. Hvor tunge skal mine ruller være?

Pgo Comet

Athena 47,6
Dellorto 21 mm black edition med 92 dyse
Proma Legal (evt Turbokit)
Malossi multivar

Vil det hjælpe at smække malossis vedlagte trykfjeder i?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-04-07 19:23

med trykfjederen i, så skal de nok være 5 gram
uden så skal de nok være 3,5 eller 4 gram
De 2 udstødninger er meget forskellige, så du skal nok trække et gram fra hvis du vælger turbokit.

Kommentar
Fra : toshio

Dato : 08-04-07 20:20

skal de virkelig være så lette?

lige nu kører jeg med 6 grams, og har et rigtig godt optræk, men synes umiddelbart godt bundtræk og topfart kunne være en anelse bedre. Vil det hjælpe?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-04-07 21:15

topfarten kan du ikke ændre med ruller.
Den bliver kun ændret hvis din gearing er høj nok, og vario indstillet meget forkert.
Du skal ikke sætte den fjeder i.
Den er alt for hård til din opsætning.
Ser først nu at det er en 32kg.
Men prøv at smide 5 gram ruller i den.

Hvad har du på nu? Proma eller Turbokit?`
Din topfart burde være højere med Turbokit, end med Proma legal.

Kommentar
Fra : toshio

Dato : 08-04-07 22:22

Er fjederen der følger med malossi multivar for hård?

Lige nu kører jeg med proma, men skifter den ud med turbokit.

Hvilke ruller til turbokit? hvilke ruller til proma?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-07 22:24

1 gram lettere til proma og 2 gram lettere til turbokit, alt efter hvilket model turbokit.
Den fjeder som følger med, den er til de meget store tun, som kan få kileremmen til at fedte.

Godkendelse af svar
Fra : toshio

Dato : 08-04-07 22:39

Aha, okay...

Kan du anbefale en anden trykfjeder i stedet for standard, eller er den fin nok?

Kommentar
Fra : toshio

Dato : 08-04-07 22:48

West import anbefaler 7 grams ruller til deres turbokit knæk udstødninger... Kræver de tungere ruller end den originale turbokit udstødning ( ikke-knæk)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-04-07 01:06

ved ikke hvorfor de anbefaler de ruller.
men prøv med 5 grams.
tager den for man ge omdrejninger og ikke trækker godt, så er rullerne for lette.