/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
hvad er det?
Fra : eln
Vist : 698 gange
200 point
Dato : 08-04-07 09:46

er der nogen der ved hvad genstanden på billedet er ,den firkantede knap i midten er til at flytte op og ned og graderne går fra 0 til 85 grader celcius
mvh.eln

http://peecee.dk/?id=38470

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 08-04-07 09:50

Tjah, så er det vel en termostat af en art, måske til en gammel varmepude eller lignende

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 08-04-07 09:53

Nemlig - Det er en regulator til en varmepude, fra dengang mormor var en lille dreng med korte bukser og blåfrosne knæ

D_T

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-04-07 10:02

Yes regulator til varmpude

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-04-07 10:26

kanon kvalitet i det billede

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-04-07 10:27

her er en fra samme tidsalder, dog en punkt varmer

http://www.arvenogskarven.dk/varmepude_b.jpg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 11:29

Vrøvl - man kan ikke thermostaregulere varmepuden en ½ meter væk.
Men tag billedet lidt længere væk så man kan se hvad det er.

Varmepuder kan have indbygget thermostat men som regel reguleres bare strømmen til puden.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 11:37

e.c.

Hvad i alverden mener du???

Hvad er det der er en halv meter væk fra hvad?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 11:42

Varmepude.....................½meter..................thermostat...................230volt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 11:46

Men hvor får du den halve meter fra?

Det er muligt at det ikke som sådan er temperaturen du indstiller, men strømmen, i daglig tale vil de fleste nok alligevel kalde det en termostat da den styrer hvor varm puden er

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 11:50

Ja - og det var vel også det jeg skrev...................

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 11:53

Det er en spændingsregulator med andre ord.
Termostaten sidder i varmepuden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 12:08

ja teil det var vist den rigtige betejnelse.

Men jeg ville da gerne se et bedre billede, for den kunne måske også regulere noget helt andet.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-04-07 16:22

Har EH fået for mange påskebryg?
eller er billedet taget med et kamera der er lige så gammel som regulatoren?

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-04-07 16:31

Det er en regulator til en varmepude. Der findes ingen termostat. Den reguleres hvor maget strøm puden skal have, det er ligesom de gammeldags el radiatorer der kan sættes på trin 1 trin 2 trin 3.
F,eks. 500w-1000w-2ooow.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 17:42

En sikkerhedstermostat skal der være i et varmeapparat.
Ellers kommer Demko efter dig.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-04-07 18:07

Teil-- forstå det nu rigtigt der er ingen termostat i de gamle til at holde en vis temperatur om der en en sikkerhedstermostat eler ej har jo ikke noget med billedet at gøre. Det afhænger nok mere af alderen, på varmepuden altså.,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 20:00

stig54
ok vi glemmer vidst hvad det drejer sig om her.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 20:05

Jeg vil gerne se et bedre billede................ men "eln" er nok gået.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 08-04-07 22:52

jeg er ikke gået og har heller ingen påskebryg fået ,prøver imorgen om jeg kan tage et billede der er mere tydelig

eln

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 08-04-07 23:19

Teil:
>>En sikkerhedstermostat skal der være i et varmeapparat.
Ellers kommer Demko efter dig.<<

Det er der også i de moderne varmepuder - men den har intet med regulatoren at gøre - men i 1960 (Eller hvornår den viste regulator er fra) gjorde det ikke noget at man satte ild i sin seng med en varmepude ..

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 09-04-07 16:59

Tak for svaret Kortoververden.

kan ikke få billedet bedre ,tror på det er til en gammel varmepude.

mvh.eln