/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Feriepenge
Fra : fartilmathias
Vist : 816 gange
200 point
Dato : 07-04-07 09:28

Bare et nysggerigt spørgsmål - kan man på nogensomhelst måde iforhold til det evt er en særlig speciel situation få sine feriepenge udbetalt før den første maj ? gerne hvis det er på den legitime måde - men skulle det være helt umuligt isåtilfald hvad kan man så evt gøre hvis man kan gøre noget ?

mvh

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-07 09:44

Jeg har lige fået mine udbetalt. Jeg skrev bare 010507 på, og så dumpede pengene ind på kontoen her for et par dage siden!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-04-07 09:48

DU kan få pengene udbetalt en måned før du holder ferie, og ferien skal afvikles efter den 1. maj
Så du kan altså fuldt lovligt få dine feriepenge udbetalt efter 1. april.

Lovligt altså hvis du rent faktisk holder ferie og får din arbejdsgivers underskrift, men mon ikke du kan arrangere det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-04-07 10:27

Du kan læse om det her

http://www.atp.dk/www/portal.nsf/entryfrms!readform&Area=FK-Forside

Dit feriekort skal underskrives enten af din arbejdsgiver eller kommunen, hvis du er arbejdsledig.

Det er da et tilbagevendende problem for dig med det feriekort

God påske

Kommentar
Fra : fartilmathias

Dato : 07-04-07 10:28

Tusind tak for svarene lyder dejligt - nu er jeg studerende - ved i hvor jeg skal have mit feriebevis underskrevet ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-04-07 10:34

https://www.atp.dk/www/portal.nsf/mainfrms!readform&ExpandAlias=Menu-FK-Loenmodtagere-Spoergsmaal-og-svar&Area=FK-Loenmodtagere

Citat
Svar: Hvis du er studerende og modtager SU, kan du godt få dine feriepenge udbetalt, selv om du ikke holder fri fra studierne. Har du ikke arbejde ved siden af studierne, er det socialforvaltningen i din kommune, der skal underskrive dit FerieKonto-bevis.
Hvis du har arbejde ved siden af studierne, skal du holde fri fra dit arbejde for at få feriepengene udbetalt.
Det er så din arbejdsgiver, der skal underskrive dit FerieKonto-bevis

Kommentar
Fra : AnnaCastberg

Dato : 07-04-07 10:41

Jeg fik mine 26 Marts. Skriver altid at jeg rejser 1-5-07
Det tror jeg90% af Damark gør. Det har jeg gjort siden jeg fik mine første ferie penge

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-04-07 13:45

AnnaCastberg

Citat
Det tror jeg90% af Damark gør. Det har jeg gjort siden jeg fik mine første ferie penge

Der findes altså en stor del af danskerne der rent faktisk bruger feriepengene som de er tænkt, nemlig en kompensation for manglende løn når man rent faktisk holder ferie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-04-07 14:05

Ho Ho godt man har ferie med løn