/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
forsikring amrikanske biler
Fra : UAV
Vist : 519 gange
300 point
Dato : 06-04-07 11:17

jeg står og skal købe en AMC spirit fra 83, 5L og 304 motor.. er der nogen der ved hvad sådan en ca koster i forsikring og vægtafgift? bilen vejer ca 1000 kg.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 06-04-07 11:39

prøv evt www.smallblock.dk
Der er sikkert nogle der ved det..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-07 15:55

2840,- koster den om året i vægtafgift hvis ikke den vejer over 1100 kg.

Forsikring afhænger af din alder, evt. tidligere optjent bonus/anciennitet, hvor i landet du bor, hvilket selskab du tegner forsikringen i, om der skal være kasko eller kun ansvarsforsikring....altså ikke noget man umiddelbaret kan svare dig på, det kan kun et forsikringsselskab når du giver dem de oplysninger.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-07 15:57
Kommentar
Fra : UAV

Dato : 07-04-07 13:05

de kan ikke finde den model.. Bilen er en AMC spirit fra 83 som skrevet længere oppe.. jeg er 22 og men har 6 års skade fri kørsel da jeg har valgt samme forsikrings selvskab som min far.. men de har jo ikke åbent før tirsdag og står og skal købe bilen nu.. hvis det bliver for dyrt i mit navn skal den stå i min kærestes navn han er elite belist.. vi bor i vestjylland.. hverken ham eller mig har forrige skader..

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 08-04-07 00:23

Citat
jeg er 22 og men har 6 års skade fri kørsel da jeg har valgt samme forsikrings selvskab som min far

Hvordan kan du have 6 års skadefri kørsel som 22årig, da du af gode grunde kun kan have kørt bil og dermed have haft forsikring i dit eget navn i 4 år

Og hvis du ikke har haft bil før, skal du starte forfra med at optjene anciennitet.

Citat
hvis det bliver for dyrt i mit navn skal den stå i min kærestes navn han er elite belist.

Det dur kun hvis I bor sammen.

Hvis bilen er din, må den ikke stå i andres navn end dit eget eller også samlever/ægtefælle på samme adresse (den må ikke stå i forældres navn f.eks.).

Nu kender jeg ikke så meget til den bilmodel, altså hvor stor motoren er og hvor mange hestekræfter den har, men jeg mener ikke ligefrem det er en "racerbil", så hvis du har haft bil i dit eget navn, kan du nok nogenlunde regne med, at ansvarsforsikringen er den samme (medmindre den klassificeres som "muskelbil")....m.h.t. kasko kommer det an på en vurdering af bilen når det ikke er en kendt model, så det er umuligt at udtale sig om.

mvh dova

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 08-04-07 00:44

vi bor sammen.. og 1000 tak for hjælpen..

Godkendelse af svar
Fra : UAV

Dato : 08-04-07 00:51

Tak for svaret dova. det med skades fri år er pga af jeg ringede til min fars forsikrings selvskab og da jeg har kørt i min fars bil uden skaderi de 4 år, fik jeg 6 års skade fri kørsel.. man kan vist tit og ofte få nogen år skade fri hvis man ringer til sine forældres forsikrings selvskab, hvis de altså er elite belister og det er min far.. men igen 1000 tak for svaret