/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ingen forbindelse til nettet
Fra : pinds
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 05-04-07 20:22

Hej
Har en kammerat hvis fars computer pludselig ikke kan komme på nettet. Comp. skriver - kan ikke finde server_.Kammerat har prøvet at slutte hans bærbar comp. til farmands adsl. Ingen problemer med den bærbare, så forbindelse må være ok.
Så tog han computeren med til mig så vi kunne løse problemet. Men har var der ingen problemer med at komme på nettet.
Så prøvede kammeraten hjemme hos sig selv, og her var der heller ingen problemer. Hjem til farmand igen med maskinen, men her dur det stadig ikke.???????
Comp. er tilsluttet kun via modem, ingen router eller andet.
Kabel er chekket og iorden.

Nogen der har en ide????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 20:30

Blander I ikke skidt og kanel sammen
ADSL har intet med et modem at gøre, et modem ringer selv op via telefonforbindelsen - og 'det kan I ikke blande sammen

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 05-04-07 20:32

ja det er jo nok mig der vrøvler.

det er bredbånd via tdc

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 20:38

OK!
Jamen I har jo selv foretaget udelukkelsesmetoden, for virker det hos jer, og ikke hos "far", ja så er der noget galt med udstyret.
Prøv evt. at slukke for det hele... også routeren fra TDC, vent 2-5 min. og opstart så igen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 20:40

Er TDC tilslutningen via kabel TV eller telefon ledningen?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 20:42
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-07 20:42
Kommentar
Fra : pinds

Dato : 05-04-07 20:43

vi har haft skidtet slukket i lang tid uden held

Er tilsluttet via telefonledning.

Tænkte på om firewall kan blokkere på en eller anden måde, men kammerat har nu også prøvet at slå den fra!!!??

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 05-04-07 20:49

Det har jeg helt glemt det lille program fra tdc. Det prøver vi lige.

ligesom vi lige vil prøve de andre forslag.

Det går der nok lige en dags tid med. Det er jo lidt besværligt når maskinen står andet sted.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-07 20:50

har du også kigget i firewallen

Kig i outlook express og se om indstillingerne er som de skal være

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 20:51

Hmmm! Ja jeg har selv CyberCity, men jeg vil tro, at der er noget galt med udstyret eller opsætningen. Dog har jeg min tvivl ang. opsætningen, da du siger, det fungere fint hos din kammerat - altså burde det jo være i orden.
Prøv om du kan finde / indhente hjælp via http://privat.tdc.dk/publish.php?id=6430&dogtag=f5_p_int_nows

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 11:24

Start Internet Explorer (den melder fejl men det gør ikke noget)
Funktioner > internetinstillinger
fanen forbindelser > knappen "indstil"
Nu får du en guide så du kan sætte den til den rigtige forbindelsestype
................. følg guiden

Ps. Du skal ikke bruge LAN