/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Dans "for voksne" på Sjælland
Fra : Ysseven
Vist : 1604 gange
150 point
Dato : 03-04-07 21:36

Hej, alle derude!

Er der nogen der ligger inde med gode oplysninger om dansesteder for det voksne publikum på Sjælland og/eller Storkøbenhavn...?

Det skal helst være med levende musik (gerne big band) og afgjort med et ordentligt dansegulv.

Genren er enten 50'er-musik m.v. til jitterbug eller musik til standarddans. [B]Ikke[/B] disco -eller det er værre/nyere!

Det er OK, hvis det er enkelte arrangementer, men endnu bedre, hvis det gentages jævnligt.

Håber, at der kommer gode forslag, for det kniber snart med at finde gode steder.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 03-04-07 22:07

http://www.woodstock.dk/

Har dog aldrig været der selv

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 03-04-07 22:33

Woodstock er 60'er-musik "på dåse" og et fnidret lille dansegulv. Desværre.

Vi fylder en del på et dansegulv, når vi er samlet, så der skal være plads! Hvis stedet er godt, kommer der snildt 150-200 mennesker... Afhængig af tid og sted har vi endda været flere.

Måske en idé, som en kro-ejer udenfor hovedstaden kan tage op...?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-04-07 23:00

Hej jeg danser ikke selv, men denne side er ret god til at finde arrangementer i det hele taget på:

http://www.kultunaut.dk/perl/sted/type-nynaut/nr-111407

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-05-07 22:15

Nu er det ikke sådan, at der absolut SKAL være plads til 100 eller flere nye gæster... Vi er ofte en mindre flok, der tager afsted sammen, men KAN blive mange, hvis stedet tillader det.

Kan denne oplysning ikke få en eller anden til at give spørgsmålet en fornyet tanke? Vi bliver jo tykke af de manglende dansesteder!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-07 22:30

Dette her forslag lyder sikkert som hø i træskoene for folk som ikke har oplevet det, meeeen

har i overvejet at tage til det der kaldes legestue, indenfor folkedans, det er hylende morsomt,

og giver en masse motion. Der er legestuer rundt omkring i hele landet, men nok mest om vinteren,

man behøver nødvendigvis ikke kunne danse folkedans for at deltage, alle er søde til at hjælpe, så

man snurrer den rigtige vej Alternativt så prøv Linedance eller squaredance

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-05-07 22:35

Tak, men nej tak..!

Det er faktisk det absolut modsatte, som jeg leder efter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-07 22:49

Ha ha, hva sagde jeg, du tror man skal have halm i træskoene nå men jeg smutter ud af tråden igen, bare ærgeligt at så mange går glip af noget rigtigt sjovt og folkeligt

Kommentar
Fra : emab

Dato : 16-05-07 17:42

De findes en forening der hedder danseforeningen af 1977, de danse hver 14 dag (lørdag) men det er altså dansk popmusik, de har nogen gange Kandis på og i den dur, Jeg danser ikke selv men til deres arrangementer kommmer der ca. 300 mennesker når det er de "små" bands, og omkring 800 når det er sådan nogle som Kandis.
Hvis i er interesseret har jeg et nummer til dem. De danser altså godt nok i Ringsted, og andre steder på vestsjælland, men folk kommer langvejs fra for at deltage.
emab