/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SD-kort-læser virker ikke
Fra : MayniaQ
Vist : 1815 gange
100 point
Dato : 01-04-07 12:38

Jeg har kortlæser i min bærbare computer, men efter at have formateret com'en virker den ikke mere. Den registrerer slet ikke at jeg sætter et SD-kort i. Hvordan får jeg den til at virke igen? Er der nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-04-07 12:53

driver mangler

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 01-04-07 12:55

Tænkte jeg godt... Men hvilken? Hvor finder jeg den?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 01-04-07 12:56

Du kan sikkert finde dem på producentens hjemmeside.

//Kettedk

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 01-04-07 12:59

Burde jeg ik kunne finde den på com'en? Det har jeg da haft gjort med mine "genvejstaster" (eller hva de nu hedder), bluetooth osv... men ved bare ik hvilken en af driverne jeg ska installere...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-07 13:37

Prøv i Enhedshåntering,se om der er nogle advarsler, gule trekanter, der kan du også læse mere om drevet og opdatere driver

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 01-04-07 14:08

Hvor finder man lige enhedshåndteringen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-07 14:16

Højre klik på Denne computer, vælg Egenskaber og fanebladet Hardware, der er knappen til Enhedshåndtering, en anden mulighed er at instalere Everest: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html med dette program kan du se næsten alt om og i din computer, den linker også til driver opdaterings siderne for til instalerede/tilsluttede enheder

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 01-04-07 14:21

Der er ingen advarsler eller noget inde under enhedshåndteringen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-07 14:35

Driver Magician er et shareware program, det kan bruges på prøve, uden at købe prøv den, den finder ALLE driver opdateringer for dig, og foreslår backup af ikke Windows drivere, så du kan (næsten) ikke komme galt afsted med den jeg fik min gratis fra http//:giveawayoftheday.com du kan hente programmet på prøve her: http://www.majorgeeks.com/Driver_Magician_d3968.html

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 02-04-07 09:22

Nu har jeg prøvet at downloade kortlæser-driveren fra producentens hjemmeside, men det virker stadigvæk ikke. Hvorfor?

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 02-04-07 09:53

Okey, nu har jeg prøvet med et andet SD-kort og der virker det. Hvordan kan dét være? Det irriterer mig da helt vildt...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-07 12:16

Det kort du forsøgte med først, er det helt nyt eller har du før formateringen kunnet læse det i computeren? Der kan være fejl på kortet, du har måske ikke sat set rigtig i kortlæseren, der kan være mange forklaringer, har du med førnævnte uduelige kort, sat i prøvet at højreklikke på drevet i Denne comtuter, og hvad skete der da du prøvede ?

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 02-04-07 20:29

Jeg har ikke sat kortet forkert i... Jeg kan ærligt talt ik huske om jeg har prøvet at sætte det i før - ik i kortlæseren men har da vist nok prøvet at sætte det i en usb-stik (eller hva de hedder). Jeg har haft brugt kortet til at gemme nogle dokumenter på og derefter brugt det i mit kamera uden at formatere det... Ved ik om det evt. kan være grunden?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-07 04:26

Prøv at lade kameraet formatere kortet, hukommelses kort bør formaters af kameraet og ikke i computeren, måske er det løsningen, du mangler måske intet, måske kun en fejl på kortet

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 03-04-07 09:36

Første gang jeg kom kortet i kameraet, blev jeg bedt om at formatere det og det gjorde jeg så. Men når jeg sætter det i nu, bliver jeg ikke spurgt om dette. Jeg kan heller ik bare gå ind i menuen og formatere det, selvom der står i brugsanvisningen at man kan... kan simpelthen ik finde den "kommando" i menuen... :(