/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Øl og Vin forebygger sygdomme
Fra : mand123
Vist : 636 gange
20 point
Dato : 30-03-07 12:12

Både øl og vin forebygger flere sygdomme, det udtaler selv mange eksperter på sundhedsområdet blandt andet i bladet "Helse", men hvad er bedst til at forebygge sygdomme: "øl eller vin" eller skal man drikke begge dele hver dag, og hvor mange genstande erdet bedst at drikke, hvis man vil forebygge bedst muligt. Skal man helst starte om morgenen med en enkelt genstand, for så er man jo dækket ind hele formiddagen eller hva?

Hvem kan gi mig et godt kvalificeret råd?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 30 point
Dato : 30-03-07 12:24

Hvis du starter om morgenen og ellers drikker støt hele dagen af både øl og vin (og kan du klemme en flaske vodka ned inden frokost er det fint)

Så dør du så tidligt at du ikke når at blive syg.

Når man taler om at alkohol forebygger sygdomme, så handler det primært om at alkohol i BEGRÆNSEDE mængder kan holde gang i kredsløb og dermed være med til at sikre et bedre velbefindende, der er ikke konkrete drikevarer i konkrete mængder der forebygger konkrete sygdomme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 12:30

En snaps til silden om søndagen skader såmænd ikke.....

Citat
og hvor mange genstande erdet bedst at drikke, hvis man vil forebygge bedst muligt

INGEN - men få skader ikke (kan være til gavn)

Godkendelse af svar
Fra : mand123

Dato : 30-03-07 12:33

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 12:34

Hvornår er begravelsen ?????

Kommentar
Fra : mand123

Dato : 30-03-07 12:42

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : mand123

Dato : 30-03-07 12:45

???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 12:45

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 30-03-07 16:00

det læger taler om er at, 1 glas rødvin om dagen er godt for hjertet, da det forebygger åreforkalkning, og det er lige meget hvad tid på dagen du drikker det. men et overforbrug er skadeligt fordi det ødelægger leveren

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-03-07 17:59

først fandt mennesket ud af at brygge øl , senere fandt vi ud af at bage brød.