/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Benelli 491 ST, begrænsninger!
Fra : NoShyGuy
Vist : 1227 gange
200 point
Dato : 28-03-07 18:43

Ja, så blev det tid til at selv måtte stille et spørgsmål. hehe
Spørgsmålet går på topfarten og evt. begrænsninger.

Jeg har skiftet cylinderen på min Benelli ( lang vandret minarelli motor ), til en 45 kmt. Altså en med 5 skyllekanaler istedet for en med 3 som jo er standard på den som 30 kmt.
Jeg har fjernet skiven i variomatik.
Udstødningen er en Silent Pro fra Thansen hvor plumberingen i forrøret er fjernet.
Karburatoren er dyset nogenlunde ind, men skal nok 6 op, hvilket ikke har nogen betydning lige nu.
Jeg har prøvet forskellige ruller uden ændring af topfarten.
Jeg prøvede først med standard gearing ( sekundær, 12/45 tands ), og prøvede også med en Polini sekundær gearing 15/42 tands
Ved den første gearing kørte den variomatic helt ud, men det gjorde den ikke med polini gearingen som er 33% større.
Ved godt at det er et stort spring, men den brude kunne trække den helt ud, da optrækket selv med polini gearing var fantastisk.

Mit problem ligger i at den på underlig vis mister trækket omkring 55-60 og ikke kommer over 65 kmt, hverken med den ene eller anden gearing.
Den 4takter på ikke tidspunkt ved fuld gas og den bliver heller ikke kvalt.

Der er ikke begræsning i CDIen, da den så ville ha gået helt kold med lettere ruller og hostet helt vildt.!

Min idé er at der er en begræsning i speedometeret, ligsom de gamle jog blinkede når man kørte for stærk, så kan denne her måske nappe strømmen til CDIen? Eller hvad?

Jeg har tænkt mig at dyse den 12 op og fjerne røret i luftfilteret i weekenden.
Denne skifter ikke omdrejninger på vej op gennem hastighederne go trækker fantastisk ved lav fart.
Ingen af bremserne hænger.
Ingen pakninger er utætte.
Det er undre mig er at topfarten slet ikke ændrede sig da jeg skiftede til polini gearing, da jeg tydeligt hørte og kunne se på variomatic, at den kørte det helt ud ved 45 kmt og forsatte bagefter, med standard gearingen altså.

PS...!!!
Forslag om at sætte større cylinder, udstødning og andre tuningsforslag FRABEDES.
Jeg ønkser at finde ud af hvorfor den har så latterlig en topfart, når den trækker så godt, med den opsætning som den har nu.

 
 
Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 28-03-07 18:47

Det er jo iøvrigt præcis samme motor som på en Aprilia Rally, og jeg har haft en Rally med den opsætning og den kørte sgu 80-85 kmt på flad vej.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407858
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste