/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
GPS til knallert45 med tag
Fra : Zoooidberg
Vist : 544 gange
50 point
Dato : 28-03-07 11:05

Hej.
Jeg står og skal købe en knallert45 (Piaggio APE 50 - den har lad og kabine). Jeg vil gerne have GPS i den, men problemet er jo, at en knallert45 ikke må køre på motorvej og m.trafikvej.
Jeg vil gerne have en GPS hvor man kan vælge at undgå disse veje (på nogen kan man vælge at man kun vil køre på asfaltvej f.eks).
Jeg ved godt at de fleste GPS'er bare ændre ruten hvis man ikke kører den vej den foreslår, men det holder ikke, da jeg så ikke vil kunne se længden af ruten osv.
Håber nogen kan hjælpe :)
Mvh
Andreas

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 11:40

Tomtom kan løse opgaven

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 28-03-07 14:01

Tomtom? Er det en speciel model?

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 28-03-07 14:04

Altså er det alle Tomtom modeller der kan?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 14:06

Tomtom er et stykke software, og du kan enten købe en tomtom go, som har det indbygget, eller anskaffe en PDA med GPS (eksempelvis Acer N35) og så købe Tomtom software og installere.

Tomtom (og sikkert også andre) giver dig mulighed for at fravælge motorveje i din ruteplanlægning

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 28-03-07 14:20

Arh okay. Den skal helst også kunne bruges håndholdt. Det glemte jeg at få med. Men jeg ser lige om nogen af de modeller kan det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 14:24

Acer N35 er en håndholdt (PDA) Med inbygget GPS antenne

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 28-03-07 15:26

Ja jeg søgte lige på den. Jeg tror jeg skal have sådan en :)
Er det noget software fra Tomtom du vil anbefale?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 28-03-07 15:32

Der er ikke så meget at vælge imellem, du kan købe TOMTOM eller TOMTOM.

NÅr du køber enAcer N35 vkan det også meget vel være, at der er præinstalleret noget navigation, og det kan jo være det kan løse samme opgave.

Godkendelse af svar
Fra : Zoooidberg

Dato : 28-03-07 15:43

Tak for svaret Kortoververden. Helt i orden :)