/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
kamera i nokia 6131(vs 5300)
Fra : hojriiskim
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 27-03-07 21:15

Hey.. har lige købt en 6131.. synes kameraet er noget dårligt når det er lidt mørkere i rummet..
min søster har nu fået en 5300.. det er kameraet meget bedre når det er mørkt.. mit kamera (eller billedet) bliver helt flimret og streget om er meget mørkere end hendes 5300.. de er begge 1.3 megapixel, samme opløsning, og begge står til høj billede kvalitet..

er der forskel på kameraerne i de 2 telefoner?
Andre der har en 6131 der kan sige om deres er lige sådan når der ikk er så meget lys?
Mon det er en fejl ved min tlf?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-03-07 21:17

det skal siges at det er fint når det er lyst, der er der ikk noget. kun når det er mørkt. det er ret dårligt i mørke vil jeg sige..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-03-07 21:38

ved nærmere eftersyn er billedet lidt skidt i lys også.. specielt set i forhold til hendes 5300.. Både når det er mørkt og lyst er mit billede helt grønligt i forhold til hendes 5300 der er et mere naturlig farvet billede og et pænere eller så grumset og flimret billede som mit..

Accepteret svar
Fra : thaisontrine

Modtaget 50 point
Dato : 27-03-07 23:07

Jeg har også en 6131 og har både en niese og en nevø der også har en, og vores kameraer er heller ikke gode når der er lidt mørkt, jeg har så lige købt en 6233 med 2 megapixel kamera i, men syntes faktisk ikke den er meget bedre når der blir lidt mørkt.

Men det er måske hvad man kan forvente at et kamera der sidder i en mobiltelefon. jeg ved det ikke.

Venligst thaisontrine

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 23:23

Vi har SEer med henholdsvis 2 og 3.2 megapixil og de tager begge super billeder også når det er halvmørkt.....

Der er ikke den store forskel på dem og et digitalkamere (til normalpris selvfølgelig).....

Men det er da muligt at SE kører med bedre objektiver

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 28-03-07 08:53

thaisontrine

okay, så er kameraet nok bare lidt skidt i den model..
Er klappen på din 6131 også lidt løs når den er lukket ned? så kan man bevæge min til siderne sådan en lille smule.. Gider ikk køre ind og brokke mig hvis de så bare siger at de gør de alle samme.. så var det spild af køretur jo.. :D

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 28-03-07 11:21

Hej højriiskim

Ja klappen er lidt løs så man kan vrikke den lidt fra side til side, og min lukker nemt af sig selv, lige pludselig er den bare åben!!

Men jeg syntes det er en dejlig telefon, og den har nogle gode taster at skrive sms beskeder med.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 29-03-07 17:26

jeg har snakket med nokias kundeservice.. de siger klappen bare er løs på telefonerne.. det "skal" de være..

De siger så at hvis kameraet giver et grumset/flimret billede er der muligvis noget galt.. de har derfor sagt jeg skal henvende mig til et af deres sercive værksteder..

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 30-03-07 09:07

okay det var da rart at vide, det vil jeg da også prøve så, og det samme vil min nevø og niese.

Venligst

thaisontrine

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 09:11

Citat
De siger så at hvis kameraet giver et grumset/flimret billede er der muligvis noget galt

Læg mærke til ordet "muligvis"

Det er jo et "standard" svar kundeservice skal give.....

Med al sandsynlighed ER der ikke noget galt - så sikre dig lige du får det tjekket GRATIS.

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 30-03-07 09:23

Ja det er sant, gratis det skal det være, ellers vil jeg slet ikke have det tjekket da jeg jo har mit normale kamera, og den der sidder i telefonen for mig kun er for sjov.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 30-03-07 10:16

"muligvis" var min omskrivning:) her følger citat fra mailen de sendte mig:

Kameraet skulle helst ikke flimrer med et grumset billede.

Hvis du henvender dig til et vores Service værksteder, kan de kigge på din
telefon.

Og ja, regner bestemt også med de lige kan kaste et blink på den gratis, ellers skal jeg ikke have kigget på noget, da de så bare kommer med en eller anden forklaring om at den skal være sådan eller den er vandskadet eller hvad ved jeg..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 10:23

Citat
kan de kigge på din telefon

Du kan jo skrive tilbage at "KIGGE PÅ DEN" kan du selv - men det bliver det ikke lavet af....

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 03-04-07 09:59

Nu har jeg snakket med et af nokias service værksteder sidst i sidste uge.
Jeg fortalte am hvad problemet var, og ville vise nogle billeder hvor han kunne se det, men han kiggede næsten ikke eller noget før han sagde det nok var kameraet eller softwaren der fejlede noget. og jeg spurgte om jeg betalte for de skulle kigge på den, men det gjorde garantien sagde han. Det lød næsten som om de havde været ude for det før, han satte slet ikke spørgsmålstegn ved det eller spurgte hvornår jeg havde købt den eller noget. Jeg fik bare at vide jeg kunne komme med tlf i eftermiddag så kunne deres tekniker kigge på den.
Så skal jeg nok vende tilbage med hvad resultatet bliver.. og ja jeg sørger lige for at spørge til det med omkostningerne igen, så jeg med sikkerhed ved jeg ikk under nogen omstændigheder skal betaler for det..

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 14-05-07 22:16

Tak for svaret thaisontrine.