/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvilket Grafikkort?
Fra : casperS
Vist : 585 gange
93 point
Dato : 26-03-07 15:14

Hejsa.

Jeg står og skal købe nyt grafikkort, da mit TV-out er gået i stykker på mit nuværende kort.
Jeg har et nVIDIA GeForce FX 5200, og er sådan set rimeligt tilfreds med dette. Men nu hvor jeg skal til at købe et, kunne jeg vel ligeså godt købe et der er lidt bedre. Problemet er så, at jeg ikke aner hvad det skal være, og hvad jeg skal kigge efter. Jeg vil max bruge 600,- da jeg ikke behøver det vildeste. Det vigtigste er, at det har TV-out og er uden blæser (gider ikke den larm)
Hvad kan i forslå, eller hvad skal jeg kigge efter, så jeg ikke køber noget der ikke virker i min maskine?

Lidt om min PC:
Operativ System - Microsoft Windows XP Professional
CPU Type - Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)
Motherboard Navn - ECS 648FX-A (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DDR DIMM, Audio)
System Hukommelse - 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Grafikkort - NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)

Håber nogle kan hjælpe - Mvh. Casper

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-03-07 15:16
Accepteret svar
Fra : Kasdeh

Modtaget 93 point
Dato : 26-03-07 16:26

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313064

Du kan eventuelt også kigge på dette. Har vist alt hvad du behøver

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 26-03-07 19:54

Hey tak for det i to, hvis der ikke er andre forslag, hvilket af disse to, passer så bedst til min computer???

Mvh. Casper

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 26-03-07 20:07

Du ville helst have passiv køling, det er der på mit. (Geforce).
Mit kort er også en smule krafigere, da det har DDR2 ram på.
De har samme tv-udgang, så der er der ingen forskel.
Så jeg ville anbefale det kort jeg foreslog, da det er billigere, kraftigere og passiv køling.

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 26-03-07 20:19

Tak så bliver det sgu det jeg køber...
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43698&type=hardware&RefId=pricerunner - Er det her ikke det samme? (lidt billigere)

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 26-03-07 20:21

DOH! det er jo ikke billigere, my bad...

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 26-03-07 20:22

Jo, det er det.
Du skal bare huske at det her kort kommer til at koste 419 + 55 = 474 kr. i alt (pris + fragt)
Hvor det i stedet hos midtdata(god butik) fås til 440 kr i alt.

Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 15-05-07 20:50

Tak for svaret Kasdeh.