/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bærbar PC Grafikkort
Fra : lexiben2
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 25-03-07 08:37

Vi skal købe bærbar Pc til min datters konfirmationsgave, men kan ikke overskue hvad data der skal være på grafikkortet, for den ikke virker sløv.

M.v.h. Lexiben2

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-07 08:45

Kommer an på hvad hun skal bruge den til.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-03-07 09:03

gad vide om dette er det rette forum at spørge til grafikkort?

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 25-03-07 09:27

ups!
Den skal bruges til lektier-chat-filmstream.

Accepteret svar
Fra : michaelsp

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-07 15:22

Hvis det kun er til lektier-chat-filmstream, så skal I lede længe efter én, der ikke opfylder kravene.

Hvis hun derimod vil kunne spille de nyeste spil ville jeg købe en bærbar PC med en optimeret grafikprocessor som f.eks. NVIDIA® GeForce® Go-processor (højere end 6000). Er man til video, så findes der bærbare, der kan afspille HD, men de er foreløbig vanvittigt dyre, og de almindelige formater (f.eks. DVD) dækkes fint af normale PC'er.

Der er mange gode og billige bærbare på markedet, men jeg ville koncentrere mig at undgå at købe en af de "gamle" modeller, som ikke har Intel Core2Duo-processor (eller tilsvarende AMD) og 2 Gigabyte RAM. Én gigabyte er lige i underkanten til seneste Windows, og det er jo den, der følger med PC'erne nu, og man kan ikke bare sætte mere RAM i, for der er oftest kun to pladser, og de er som regel fyldt op - og det er i høj grad for lidt RAM (og en langsom harddisk), der kan gøre en PC langsom i optrækket. Jeg har selv en god bærbar, som dog virkede lidt langsom ind i mellem, og forbedringen bl.a. under Windows-opstart var helt utrolig, da jeg isatte mere RAM og skiftede til en hurtigere harddisk.
Sælgerne er supersmarte, og deres produkter er sådan set også i orden, men der er store lagre, der skal sælges ud nu, hvor Windows opgraderes og der er kommet nye processorer, der overtrumfer de gamle med flere banelængder - selvfølgelig med hastighed men ikke mindst med lavere strømforbrug og dermed varme og blæserstøj.

En sidste note... Til sommer lancerer Intel endnu en stor omlægning for bærbare, men den har I nok ikke tid til at vente på...

Tillykke og god fest
MichaelSP

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 03-04-07 00:59

Hej
Kunne I bruge svaret?

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 03-04-07 07:37

Tak for svaret michaelsp.