/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cpi oliver city sport 30km
Fra : pellegrisen
Vist : 1323 gange
40 point
Dato : 24-03-07 15:25

Hej.

Jeg har købt en helt ny cpi oliver city sport 30 km hos t-svansen og da den jo vel nok må betegnes som 98 % stillestående i modvind ;), har jeg efter info fra nettet sat et nyt forrør på og omdyset den til en str. 64.

Det gav i den grad mere optræk og fart og det jo bare fino :).

Men nu efter at have kørt på den i et par dage, er scooteren helt stået af (Læs: kan ikke startes), og den slår ingen knist på tændrøret. Derfor over og hente et nyt tændrør, men dette har ikke afhjulpet problemet. Den står helt stille... :).

Batteriet viser 12 volt, så hvad kan der være gået galt ?. Er det tændspolen der mon er gået og hvis ja, hvorfor og er kan det have noget med ovenstående ændringer at gøre ?.

Er der noget ellers som jeg har overset i de ændringer der kan laves med CPI ?.

På forhånd tak for et godt forum

Mvh
John.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-03-07 15:39

Hvis den ikke kørte godt, før du lavede ændringer,
kan det næppe være der, hønen skal plukkes.

Tændspolen tvivler jeg på er stået af.
Men det kan være denne der er gået sig en tur.
http://www.protunahandels.de/product.asp?c=75600365&n=40373065&pn=40373092

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 24-03-07 17:13

Ændringerne kan ikke have noget med tændingen at gøre, så thansen skal klare problemet for dig.
Du er vel klar over at tændrøret skal røre stel før der kommer gnist.
Batteriet har ikke noget med gnisten at gør.
Det kan være flere ting galt:
Statoren laver ikke strøm.
Pickuppen nede ved statoren giver ikke besked til CDIèn
CDIèn er defekt
Tændrørshætten er defekt.
Tændrøret er defekt.
Tændrørsledningen ligger mod stel.
Dårlig forbindelser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pellegrisen

Dato : 24-03-07 17:32

Hej Palle

Tak for svar og vejledning om et muligt problem. Jeg tror det allerbedst at lade t-hansen efterse scooteren, hvilket jeg vil gøre på Mandag.

Det med stel og gnist vidste jeg godt.

Forsat god weekend.
John

Godkendelse af svar
Fra : pellegrisen

Dato : 24-03-07 17:33

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-03-07 17:36

Bare lige en tanke.... §§§§

Virker garantien stadig, når du har lavet disse ændringer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-07 17:43

Ja, garantien skal stadig klare ærterne.
Der er faldet en del domme i bilsager, feks. at man har brugt uautoiserede mekanikere, brugt anden olie, og rustbeskyttelse en foreskerevet. Og bilejeren har fået medhold.
Men hvis fejlen ikke har noget med det at gøre, så kan sælgeren ikke påberåbe sig ansvarsafskrivelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-03-07 17:52

OKie____
Kan ''bare'' huske i gamle dage,
hvor man skiftede = fast strålespids på en Puck
Til en justerbar =
eller andet, O garanti, men det var vel for at skræmme
børn og unge::::

Det virkede DA PÅ MIG....dengang...

NO MORE,,,, men rart lige at få den på plads..
Ellers kunne spørger JO - stå med en vis FØLELSE...