/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Jyske Huse???
Fra : lehd32
Vist : 5459 gange
300 point
Dato : 24-03-07 07:57

Er der nogen herinde der har erfaringer med firmaet "Jyske Huse"? Min kæreste og jeg står midt i overvejelserne omkring køb af hus contra at bygge et nyt træhus....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-03-07 08:21

Jeg kender ikke omtalte firma personligt, men jeg ville da HELT klart fokusere mere på jeres alternativ

Vi har selv bygget to træhuse og har ALDRIG fortrudt den beslutning vi tog dengang for 4 år siden.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 24-03-07 08:24

Det den hænger lidt på, er prisen... Min kæreste går desværre ledig, så vi ved ikke om det simpelthen bliver for dyrt for os i længden. Vi er bange for de ekstra omkostninger der er ved at bygge selv. Uden at vide ret meget om det...

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 24-03-07 08:32

Er det helt urealistisk, at finde et træhus med en smule medbyg til 900000 inkl. moms? Ved godt, at det ikke er nemt at finde, men måske der var nogen der kendte til noget....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-03-07 08:45

der er da ikke ekstra omkostninger forbundet med at bygge selv. tværtimod. og hvis du har en grund og er lidt snild på fingrene og har nogle gode venner, er det overhovedet ikke umuligt at bygge et hus til under 900000. det tager længere tid, men er bestemt sliddet værd.
det du skal gøre inden du går igang, er at bruge nogle måneder på at finde ud af , hvad du kan og må lave selv. samt hvad dine venner kan hjælpe dig med. det hjælper ikke at stå midt i det hele, og så ikke have styr på byggeriet. find en tømmerhandel og aftal en rabatordning med dem. tal med håndværkerne som du vil bruge. elektriker, vvs, og hvad du ellers har brug for. mange af dem er også villige til at give gode råd, for de har simpelthen ikke tid til at tage mere arbejde ind, så de er også interesseret i, at du gør noget selv.
det er en stor mundfuld at gå igang med, men slet ikke umulig.
god arbejdslyst.

tømreren

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 310 point
Dato : 24-03-07 08:52

Vi byggede et KALMARHUS sidste år og det blev ca. 500.000,- for råhuset. Dertil kommer så grunden hvor huset skal ligge, samt fundament, el, VVS og indretning (hårde hvide varer m.v. men det skal jo til lige meget hvad man vælger)

Hele vores projekt løb op i godt 1 mill. ALT incl.
Uden medbyg havde dette været et sted mellem 300.000,- 400.000, kr dyrere.

Det kræver selvfølgelig at man har lidt "håndelag" men mange af de ting man så står overfor af udfordringer under sådant et med-/selvbyggerprojekt, ja, dem løser man hen ad vejen ved venner og bekendtes hjælp...og du ved nok: EVNEN TIL AT KUNNE, ER ALLER OFTEST ET PRODUKT AF VILJEN TIL AT VILLE

Prøv evt. og kik dig omkring her på nettet efter firmaer som har træhuse som omdrejningspunkt...du kan evt. starte med KALMAR:
http://www.kalmar-huse.dk/

/Palle

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-03-07 09:01
Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-03-07 10:19
Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 24-03-07 10:20

Hvad skal jeg så regne med, at et Kalmar-hus på 140kvm, vil komme til at koste som nøglefærdigt inkl. grund til 190000? Og har man mulighed for selv at stå for malerarbejde og anskaffelse og montering af køkken og bad?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-07 10:45

køb evt træhus ved det her firma : www.knudsens-plantage.dk

De er meget profecionelle og dygtige og det er billigt.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-07 10:47

de tager 144000 + moms for opsætning af hele huset. Send dem en mail og få et tilbud på det hus i kan lide, så er det der lynhurtigt efter. Vores vil med alt koste ca 874000 :)

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 24-03-07 10:57

Er det inkl. fundament, vvs og el? Og hvilket hus har I valgt, hvis man må være så flabet at spørge...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-03-07 12:40

vi valgte et rie hus :)

Nej det er så uden fundament osv, men det kan man så indhente tilbud på. Men nu er vi så også så heldige at min mand selv kan udgrave til fundament og kloak og lave det selv :)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-03-07 18:13

hvis du skal have et autoriseret firma til at lave sokkel og kloak m.m., skal du regne ca 1000 kr/m2.
de fleste træhuse kan du få som medbyg eller bare som råhus, hvor du så selv laver alt det indvendige. der er mange penge at spare på det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-03-07 18:24

Selvom prisen ''skulle'' være afgørende, får du et MEGET
behageligt indeklima, = uden alt for mange tilsætnings-stoffer.

Men desværre er priserne også derefter.

Men rart at se, at der bliver bygget hele lokalsamfund,
bestående af træhuse...

Godkendelse af svar
Fra : lehd32

Dato : 25-03-07 12:38

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-03-07 13:32

Selv TAK for din accept! Det glæder mig at I kunne bruge mine kommentarer til noget forhåbentligt konstruktivt

I skal være HJERTELIG velkomne til at skrive et privat indlæg til mig, såfremt I måtte få brug for yderligere råd og vejledning I jeres søgen/valg efter det HELT rigtige for netop jer....jeg "øser" gerne ud af mine/vores erfaringer med to selv-/medbygger(træ)huse bag os!

/Palle