/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
derbyvindere ?
Fra : Sønder
Vist : 1705 gange
200 point
Dato : 23-03-07 15:48

Hvem kan finde en liste til mig med oversigt over -i hvert fald de sidste 50 års vindere af Dansk Derby. ( Galop, forstås !) Meget gerne én, hvor også træner, jockey og evt. ejer er anført.
Er den for svær ?
hilsen Sønder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 15:56

Du kan få 15 år.....

Mere går vist ikke

http://www.galopsport.dk/derby_2006/derbyvindere.html

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 23-03-07 17:08

Ja, den kendte jeg, men jeg skal bruge vinderen i 1964

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-07 17:36
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 23-03-07 17:44

Ups, det var trav

Citat
PAN (Drumhead) var en dejlig danskfødt hingst som efter sin derbysejr i 1964 fortsatte karrieren i bedste stil.

http://www.bongoracing.dk/historie06.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-07 17:50
Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 24-03-07 16:21

Tak for svaret ans. Jeg må acceptere dit svar da det er korrekt efter oplysningerne. Det er min egen fejl, at det vist egentlig var 1962 jeg søgte. Sagen er, at jeg mødte en jockey i England, som påstod han havde vundet dansk derby, men jeg mener nu det var det svenske. han hed for øvrigt Willie Snaith. Men tak alligevel.
Sønder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-07 16:35

Selv tak

Jeg søgte på Willie Snaith og så var det vist i 1963 han vandt det svenske derby.

Men der var vist også dig der stillede spørgsmålet på den side.