/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Teleskopstang til elpærer
Fra : teleskop
Vist : 1130 gange
100 point
Dato : 23-03-07 10:41

Hej er der nogle herinde der ved hvad sådan en fætter kaldes og hvor man kan købe dem ?

Altså en teleskopstang med en slags holder til pæren. Til udskiftning af elpærer i op til 5-6 meters højde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 10:56

Tvivler på der findes noget kommercielt til den slags (måske noget hjemmelavet)

Normalt bruges sådan en elevatorvogn - eller stige hvis det "kun" er få.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-03-07 11:03

Jeg ved ikke hvad den hedder, men jeg har brugt en til at skifte pære i et auditorie.
Den virkede ikke rigtigt så jeg lavede en på denne måde:
Stængerne til at sætte sammen på samme måde som teltstænger / party-teltstænger virke godt nok.
Men selve kurven lavede jeg af et raflebæger \_/ og så kunne pæren sættes tilpas stramt til at skrue / dreje på plads.
Den blev brugt til pærer med bajonetfatning og skruefatning (E27)

En lille fidus er at sætte pæren så den er centreret, og ryk lidt frem og tilbage for at løsne uden at bulpen løsner sig fra gevindet.

Eyvind.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-03-07 11:07

Og så lige...........
Stængerne bør af sikkerhedshensyn være lavet af træ/plast............men ikke metal.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 11:12

Citat
Stængerne bør af sikkerhedshensyn være lavet af træ/plast............men ikke metal

Hvorfor dog det

Så ved man da der er kontakt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-03-07 11:14

Det er for ikke at ridse pæren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 11:15

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 24-03-07 14:11

Hej

Ja jeg kender den og det er helt rigtigt ikke bare en man falder over i det nærmeste byggemarked.

Jeg fik min hos en prof. rengørings leverandør. Hvis du bor i KBH. kan jeg gi dig nogle adr.

Den er ikke integreret med teleskopstangen men til at sætte fast på en stang. Så du skal være opmærksom på at de passer sammen.

Jeg ved ikke hvad den hedder, tror det er lidt ligesom næste kunde deler/opdeler/adskiller O.S.V.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 24-03-07 18:37

Hej teleskop,

Jeg kender en biografejer, der har fremstillet en sådan, af en tilfældig teleskopstang med en halv liter plastic cola flaske for enden, den passer perfekt til at holde om en standard glødepære.

MVH
El-installatør
Michael Holm