/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
2 spørgsmål (hjælp)
Fra : Gipote
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 22-03-07 20:41

Hej alle

Jeg har lige brug for et par gode råd.

Jeg har verdens bedste hund, en sort labrador. Han er perfekt på alle måder, der er bare lige 2 ting med ham.

Den ene ting er at han fælder som en gal, altså det er ikke nok at støvsuge 1 gang om dagen, der ligger hunde hår i store totter over det hele. Vi har prøvet alt muligt, han har enda fået en sprøjte oppe ved dyrlægen, men intet hjælper. Vi børster ham 2 gange om dagen.
Er der en der har et godt husmands råd ?

Det andet er at han æder andre hundes afføring, når vi går tur snapper han lige sådan en i munden hvis han kan se hans mulighed for det. Det er temmeligt klamt.
Er der nogle der ved hvorfor han gør det, og hvordan man får ham til at stoppe?

på forhånd tak..

Gipote.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-07 20:44

Hvor gammel er han? Kløer han sig?
Hvad får han at spise?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-07 20:46

... Og hvor længe har der været problemer?

Kommentar
Fra : Gipote

Dato : 22-03-07 20:49

Han får tør kost, altid det samme mærke (sients hill) og mængde (anbefalet af dyrlægen), nej han klør sig ikke....

Accepteret svar
Fra : LMD1973

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-07 20:51

Vi ahr haft samme problem med vores labrador og hundehår - vi blev anbefalet at skifte foder til en blanding med lam og ris.

Det har ikke fjernet problemet men begrænset det KRAFTIGT.

Vi bruger foder fra SciencePlan og han er helt vild med det.

Det andetproblem har jeg ikke prøvet.

Kommentar
Fra : Gipote

Dato : 22-03-07 20:54

Ok, det vil jeg også prøve...tak.

Godkendelse af svar
Fra : Gipote

Dato : 22-03-07 20:54

Tak for svaret LMD1973.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-07 20:55

...Kan anbefale Olivers lamb and rice.. Og Olivers har også noget relativt billigt fiskeolie, der kan hjælpe...

http://www.olivers.dk/

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 22-03-07 21:01

Jeg hørte engang at hunde der spiser afføring mangler B-vitaminer. Og så vidt jeg ved har B-vitamin også indflydelse på pelsen. Så det var måske et forsø værd at give ham en B-vitamin pille hver dag i en periode.

Kommentar
Fra : Gipote

Dato : 22-03-07 21:35

Ok, tak for det, det hele skal prøves....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-07 22:05

...Den sprøjte, han fik hos dyrlægen var altså nok b-vitamin....

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 23-03-07 18:13

hejsa!
Vi har også en labrador, som har guffet fra både hunde og katte. Der er ikke nogen vitaminkur, så vidt jeg ved. Hvis du reagerer, så snart du ser det så er det om at skælde ham/hende ud. Det er faktisk et rimeligt godt råd, som jeg selv har haft glæde af
hilsen la