/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Pockerbike
Fra : Bue89
Vist : 607 gange
40 point
Dato : 22-03-07 10:58

Hejsa jeg har en pocketpike der ikke vil køre dvs: jeg kan starte den og køre i lav fart med den men når jeg gir gas lyder det som om at den drukner eller ikke får luft??
jeg prøvede at fylde tanken op og lade den stå natten over, men næste morgen da jeg så til den var der ikke noget benzin tilbage..? (det er ikke tanken eller benzinslangen der er utæt.)
Hvis i har nogle forslag til mig vil me dglæde tage imod dem

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-03-07 11:01

Din svømmer hænger højst sandsynlig!
Prøv at "bank" forsigtigt på siden af dit svømmerhus med håndtaget af en skrutrækker.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 22-03-07 11:14

Helt enig!! Det lyder som et svømmerproblem, eller en defekt nåleventil/snavs i den. Hvis du ikke allerede har et benzinfilter på mellem tank og karborator...så tag og få det.

MVH
www.dinmc.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-07 13:46

Det lyder som om al benzinen er rendt ned i motoren....så det skal du have lukket ud inden du prøver at starte den igen, da du kan risikere at ødelægge motoren og pakninger.

Og så skal du finde ud af, hvorfor benzinen er rendt derned. Nu er jeg ikke lige klar over, om der er vacuumkarburator på, så det ikke er nødvendigt/muligt at lukke benzinhanen, hvis der er det, er det en fejl i karburatoren...evt. som nævnt af palle eller dinMC.

Eller måske hvis det er alm. karburator og benzinhane, at du skal huske at lukke for benzinen

Og når den kan starte nu, så kan den helt sikkert køre som den skal, for det er benzinmængden nede i motoren der er skyld i den ikke kan tage gas.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bue89

Dato : 22-03-07 13:48

tak alle sammen ser på det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-03-07 13:55

Hvis det er en af de små 49 ccm, har svømmeren en tendens til at hænge. Der er en skrue i bunden af svømmerhuset - så kan du inspicere. Desuden plejer benzinen at rende ud af overløbet når den er stoppet hvis det er det.

Alle de pocket's jeg har set, har desuden et benzinfilter på slangen - bare til orientering.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 22-03-07 17:02

hej hvis det er en af pocket bike fra macca er det helt sikker benzin slangen der er brændt over
den sidder lige op ad udstødningen..har selv haft en.