/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ACN hvordan er det??
Fra : emab
Vist : 3586 gange
100 point
Dato : 21-03-07 20:07

Jeg er blevet kontaktet af en sælger fra ACN. Så jeg ville høre om der er nogen der kender til dette firma de siger, de er billigere fordi de ikke bruger reklame, men jeg ved ikke, jeg synes det er svært at gennemskue, og jeg gider ikke skifte telefon selskab hele tiden.
Derudover opfordrede hun mig også til at blive sælger, men jeg synes det ligner noget pyramide halløj.
Er der nogen der kender noget til firmaet er det godt nok eller??????????
God aften
emab

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 20:18

Citat
ACN er et ulovligt pyramidespil

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=411

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 20:22

Jeg ville holde mig LANGT væk.....

Du behøver blot søge på ACN - der kommer lidt af hvert op..... incl. ballade med telestyrelsen....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-03-07 20:23

Som jeg læser det, er det Mobiltelefonselskabet http://www.acnmobile.dk/mobile/dk_dk/index.jsp du spørger om?

Det ser nu ikke særlig billigt ud... Jeg ville da kigge ind på http://www.unotel.dk/, hvis det er mobiltelefoni vi taler om!?

iah

Kommentar
Fra : emab

Dato : 21-03-07 20:33

iah jeg tror altså acn og acn mobile er det samme selskab. Måden de prøver at sælge produkterne på, er ved at hverve en til at få andre kunder, så for mig lyder det som om det er pyramide spil, men de sælger også telefoni.
emab

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-07 21:04

Jamen lad os da bare kalde det et "lovligt" pyramidespil......

Bare kig på denne udregning fra ovenstående link...

Citat
ACN er sådanset et lovligt koncept. Da det er et produkt og ikke penge der cirkulerer igennem pyramiden. Er det lovligt.

Men der er mange ting som gør at ACN virker som en røver historie.

1. 3750 for at blive rep. Men tilgengæld for du 7500 kr i bonus hvis du skaffter 5 kunder enden et måneds tid. Som er skatte pligtige dvs. du bare for dine penge igen. De anbefaler 20 kunder. Men et simpelt regnestykke. 20 kunder bruger ca. 200 kr om måneden (50 kr mere end deres teamleader anslår) dvs. 5000 og da du er i 1/2. lag er det en provision på ca. 2%. Det gir 100 kr om måneden. Også 100*12= 1200. Også skal du tage skat på. ca. 40 procent og 8 i markeds, dvs ca. 600 kr om året og du skal betale 1100 hvert år for at være medlem. Det gir totalt -700 plus alle de andre udgifter du nu end for. Og du kan ikke tage bil etc etc. af endnu da du tjener for lidt til at blive moms reg.

2. ACN har idag ca. 5000 rep. i Dk. De siger selv at man skal ende i 7. lag dvs sige 128 kunder under dig for at tjene noget på det. Men 5000*128= 640.000 ca. 11 procent at danmarks befolkning skal bruge acns marked før nuværende rep. kan tjene penge. Det virker som en højmålsætning. pga de penge stærke og utrolig dygtige ervhversledere der er i spidsen, tror jeg nu ikke rigtig på det (Men det er mit synspunkt)
dvs. alt uden lige ender pyramiden en dag. Og så vil bunden miste penge. hvis mans siger ca. 6 mia mennesker har deres abonement vil 14,5 mil tjene penge. Men tjen hvad? vi ringer jo gratis til hinanden. Hurra

3. Det lugter sku lidt. ACN kommer jo ikke med noget nyt. Alt det de har findes jo allerede. Det vil svare til jeg kommer med den nye kæde Mc Christian. Jeg har Christian meal. Affe mac osv osv. De er præcis det samme som mc donalds produkter. Så kan i godt se; hvorfor skulle jeg tjene penge på det?

4. Pyramiden er jo bygget med en top. Det er fem mennesker som valgte at starte det. Men hvis vi nu siger jeg er rep. Og jeg når lag 7, Det er jo der hvor der er penge. Men der er jo nogen over mig som får flere procent. Og dem over dem for endnu flere. Jeg var 6 procent at lag 7. Men så kan i jo godt se et på et tidspunkt. Hvis ikke det allerede er aktuelt. Vil det totale provision til ACN arbejdere blive over 100% af vedkommendes tlf regning. Hvordan laver man så overskud? Hmmm..

Håber i kan se hvad det er jeg prøver at forklare.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-03-07 22:00

Citat
iah jeg tror altså acn og acn mobile er det samme selskab. Måden de prøver at sælge produkterne på, er ved at hverve en til at få andre kunder, så for mig lyder det som om det er pyramide spil, men de sælger også telefoni.
emab

Det giver da en dobbelt grund til, uden betænkningstid, at holde sig langt væk fra det firma som Refi så rigtigt fremfører...

iah

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 21-03-07 22:16

Både mine forældre og mine 2 søstre har haft deres fastnet der, men det var meget kort, for det viste sig at være utrolig dyrt!! så jeg ville som de andre også siger holde mig fra dem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-07 22:31

Jeg har også haft det og været sælger lige til jeg tjente mine penge tilbage man skal nemlig indebetale et indskud og hverve sælgere og kunder OG det er IKKE noget man kan blive rig af eller noget der ligner da du så skulle have det meste af Danmarks befolkning som kunder Såe hold dig fra det
Mvh Sune
Ps Ellers ligger jeg da inde med en masse flotte glanstrykte brocurer du ka få billigt

Godkendelse af svar
Fra : emab

Dato : 22-03-07 15:44

Tak for svaret refi. Og tak for kommentarerne alle jer andre, jeg behøver vist ikke tænke mere over det
Hilsen emab

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-07 15:49

Selv tak....

Og glem du dem bare