/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
fejlknapper i phpbb forum ???
Fra : WakinyanKiza
Vist : 531 gange
120 point
Dato : 21-03-07 19:52

Jeg er virkelig i knibe. Jeg står for et phpbb forum og har problemer med det valgte layout.
De 7 øverste knapper hvor man kan logge ind, tilmelde sig osv. har et lille rødt kryds og viser ikke hele knappen.

Det kan være stien der ikke fungerer ordentligt el .lign. men hvad gør jeg?

Har nogen herinde erfaring med phpbb eller phpbb2 ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-03-07 21:15

Har du uploadet billederne til mappen 'images'
Hvis de ligger der, er der noget galt med dit billedlink.

Har du selv ændret billeder, så skal de kaldes det samme,
og må ikke være større end originalen.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 21-03-07 22:20

Nej jeg har ikke uploadet noget...for det er jo et layout som hentes som en færdig skabelon. Uff... jeg aner ikke hvad jeg skal gøre... vil enormt gerne have det til at virke, men det er supersvært at finde fejlen når man er "nybegynder"

Men tak for hjælpen.

Prøver at lade det stå og håber på hjælp...

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 22-03-07 05:34

Men, har du prøvet med andre layout, om de har samme problem?

Og har du tjekket, om det layout du har valgt passer til din version af PHPBB?

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 22-03-07 08:48

Ja de andre layouts gør ikke dette... de er helt fine, men jeg VIL have dette layout fordi det passer så godt :)

ihhh....

Kan man intet gøre for at lægge nye knapper ind for oven? det er bare 7 stk. Egentlig er det underordnet om det er knapper eller blot tekst, men jeg ved ikke hvordan det skal gøres...

Tak for hjælp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-03-07 09:10

Kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne bruge ''knapper'' fra et andet,
bare de har samme størrelse og navn.
De skal uploades til mappen IMAGES ??? hvad du sikkert ved.

Fulgte de overhovedet med.?

Men det kan også være en fejl i scriptet.

Ellers prøv her.
http://www.phpbb2.dk/forum/

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 22-03-07 15:31

Citat
Kan man intet gøre for at lægge nye knapper ind for oven? det er bare 7 stk. Egentlig er det underordnet om det er knapper eller blot tekst, men jeg ved ikke hvordan det skal gøres...

Jamen, det er sikkert utrolig nemt at gøre noget ved det, men første skridt på vejen må jo være oplysninger om hvad det pgl. layout hedder så de der vil hjælpe har mulighed for at kigge på sagerne og finde ud af, hvad der kan være problemet.

Et link til det site hvor du har dit forum kan også være relevant.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-03-07 17:38

ENIG...
Men der KAN være scriptfejl, der gør at det simpelthen IKKE kan vises.

Kan bare ikke komme på noget lige NU.
Er det en BETA, så kan det være derfor,
muligt, de ikke ENGANG har billederne MED.

Har du set i mappen IMAGES, og de ligger der.
Altså, det du har hentet fra nettet...
Det _ kunne JO være, at de havde GLEMT at lægge billeder med.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 23-03-07 01:16

Åhh... har været ude hele dagen så jeg har ikke kunnet svare før nu. Sorry.

Jeg er ked af det, men jeg er altså nybegynder så meget af det i siger lyder flot, men jeg forstår det bare ikke alt sammen.

Jeg kan ikke finde noget der hedder images... og det template jeg har installéret hedder PinkVibes og hører med til den svenske version af phpbb. (www.egetforum.se)

Siden jeg har problemer med hedder www.kvindezone.dk men skal se ud som www.forumwomanum.dk

Og så aner jeg ikke engang hvordan jeg finder de knapper som jeg skal lægge ind
Føler mig bare så dum!

Nå.. men takker for jeres fine indsats... og håber det lykkes på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-03-07 02:42

Hvis det ikke er MED, når du uploader det,
må det vøre en fejl...............

Det KAN IKKE VÆRE ---- dit script der fejler noget,,,,
selvom der mangler et PAR billeder/knapper...

Det er JO GRATIS.
SÅ pyt_ med det,

Bruger selv __kun__myPHP
http://www.php.net/my.php
http://www.steenmartinsen.dk/forum/index.php

Men PØJ med det.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-03-07 03:19

Jeg demonstrerer kun flg. med eet ikon, nemlig FAQ ikonet, og hvis du prøver at klikke på linket lige herunder, kan du se at du har dine billeder liggende i lang_english mappen, der så igen ligger i images mappen, der så igen ligger i PinkVibes mappen, der så igen ligger i templates mappen på dit eget site:

http://www.kvindezone.dk/templates/PinkVibes/images/lang_english/icon_mini_faq.gif

Hvis du så kigger herunder, kan du se at der ikke ligger noget billede i lang_danish mappen, og det skal der søreme gøre :

http://www.kvindezone.dk/templates/PinkVibes/images/lang_danish/icon_mini_faq.gif

Hvis du nu prøver at højreklikke med musen på x symbolet for det manglende FAQ ikon og vælger egenskaber kan du se flg. sti:

http://kvindezone.forumportal.se/templates/PinkVibes/images/lang_danish/icon_mini_faq.gif

Den sti fortæller at dit PHPBB forsøger at hente ikonet (billedet) på det svenske http://kvindezone.forumportal.se og der forsøger at hente det i mappen lang_danish på det svenske site, hvor den mappe slet ikke eksisterer.

Når du downloader dit PinkVibes tema og pakker det ud, så får du en mappe som hedder PinkVibes og den mappe har du uploaded til dit site, hvor du har placeret den i templates mappen - jeg har kontrolleret at du har PinkVibes mappen liggende i din templates mappe på dit site.

Inde i PinkVibes mappen, ligger der bl.a. en mappe som hedder images og der har jeg også konstateret at du har den mappe liggende der på dit site.

Inde i denne images mappe, ligger der bl.a, en mappe som hedder lang_english, men du mangler en mappe der, som skal hedde lang_danish - sådan en mappe kan du lave ved at lave en kopi af lang_english og omdøbe den til lang_danish

Sammen med dit PinkVibes tema, ligger der fil som hedder PinkVibes_read_me.txt og den indeholder bl.a. flg. oplysninger om nogle ændringer der skal laves i page_header.php filen:

[CODE#####################################################################################################
##
## Language Images Support;
## This release of the PinkVibes theme supports language specific images by a simple addition
## to the page_header.php file;
##
##-----[OPEN]-------------------------------------------------------------------

includes/page_header.php,

##-----[FIND]-------------------------------------------------------------------

   'T_SPAN_CLASS3' => $theme['span_class3'],

##-----[AFTER ADD]--------------------------------------------------------------

   'LANG' => 'lang_'.$board_config['default_lang'].'/',

##
######################################################################################################[/CODE]

Når du har bragt disse ting i orden, skulle dit tema meget gerne virke.

Hvor har du downloaded temaet fra?

Jeg downloadede en kopi herfra:
http://www.phpbbhacks.com/load.php?id=2765

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-03-07 03:45

Det skal lige bemærkes at http://www.forumwomanum.dk/ har løst problemet på en anden måde end den jeg iforrige indlæg foreslog, idet de slet ikke bruger de omtalte knapper på forsiden, men har erstattet dem med tekstlinks, som formentlig kræver en del omprogrammering i PHPBB koden, som jeg ikke vil bruge tid på først at gennemskue og derefter forklare videre til dig.

Andre steder på http://www.forumwomanum.dk/ bruger de ikoner fra lang_english mappen, hvorfor deres installation af PHPBB åbenbart ikke er sat op til at bruge language specific support.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 23-03-07 11:45

Præceptor...

Tusind tak - alt det var svær læsning for en "grøn" som jeg, men jeg tror jeg fangede det nogenlunde... Prøver lige om jeg kan fixe det sådan.

Det ville nu være skønt at have en form for tlf. support til alt sådan noget...

KH

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 24-03-07 10:09

Nej jeg kan stadig ikke finde ud af det. Når jeg klikker på filmapperne sker der intet... UF hvor irriterende. Men nu har jeg så ændret layoutet.... synes bare det virker lidt hårdt som det ser ud nu... kunne godt li det lyserøde

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-03-07 10:58

Mens du har PinkVibes mappen liggende på din egen computer, går du ind i mappen, og derefter går du ind i den images mappe du finder der.

Inde i den images mappe finder du en mappe som hedder lang_english.

Du markerer nu denne lang_english mappe og holder derefter Ctrl tasten nede samtidig med at du holder venstre musetast nede og med musen flyttet mappen lidt.

Når du så slipper musens venstretast igen, så har du lavet en kopi af lang_english mappen. Hvis du derefter højreklikker på denne kopimappe, får du mulighed for at kunne omdøbe mappen til at hedde lang_danish.

Denne lang_danish mappe overfører du nu til webserveren via FTP, og placerer den der i den images mappe som befinder sig i PinVibes mappen på webserveren.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-03-07 10:59

Fejl: PinVibes skal selvfølgelig være PinkVibes

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-03-07 00:16

Nemmere at uploade det hele.
Og have en lokal mappe, med alt andet.

Men hvad

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 28-03-07 00:27

Jo, men det virkede som om WakinyanKiza syntes det var stor raketvidenskab, og nu sker der formentlig ikke mere i sagen her