/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puck Maxi med karb problem
Fra : hotdp
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 20-03-07 18:41

Hej Folkens!
Håber virkeligt at i kan hjælpe mig da jeg er løbet tør for ideer.
Min Puch Maxi KL med firkantet karb har problemer. Jeg har fundet frem til at det ER karb den er gal med da den kører perfekt med min vens karb som er magen til.

Den er standart og følgende er skiftet:
Nåledyse i karburator
Pakning for nåledyse
O-ring for luftskrue
Pakning for dæksel
Pakning for bundkar
Dyse 44

Derud over har jeg renset filtret for skid og tjekket at flyderen for den til at lukke tæt.

Det der er galt er at jeg ikke kan give gas uden chokker. Så snart jeg giver gas uden chokker "dør" den ud..

Hvad pokker mangler jeg at skifte eller teste?
Mvh David

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-03-07 21:05

Prøv andre dyser. Det er ikke sikkert den karburator skal køre med samme dyse som din vens karburator har.

- Anden

Kommentar
Fra : hotdp

Dato : 20-03-07 21:49

Den dyse størrelse som jeg har købt har samme størrelse som den der sad i. Knallerten er købt af en "gammel" mand og motoren er 100% lovlig. Er det ikke mystisk hvis der ligepludselig skal en større i? Er 44 ikke meget normalt?

Kan der være andre ting?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-03-07 22:09

Der er vist 4 forskellige hak at nålen kan låses i. Prøv at flytte den, se om det giver resultat.

- Anden

Kommentar
Fra : hotdp

Dato : 21-03-07 08:37

Hej igen. Har prøvet at flytte nålen. Dette gør ingen mærkbar forskel. Har også prøvet luftskruen uden held?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-03-07 09:44

Dyse 44 lyder meget lav.
Prøv med 50 eller 56
Det er helt klart din dyse som den er gal med.
ps. sæt din nål i det midterste hak.
Hvis den har 4 hakker, så sæt den i 2. hak målt fra midten af nålen.

Kommentar
Fra : hotdp

Dato : 21-03-07 10:07

Den sidder i hak 3 fra oven men har også prøvet hak 2 fra oven. er 44 ikke meget normalt af en std. knallert at være? Tror ikke ham den gamle der havde den før har skiftet den, men vil da ikke kunne udelukke det?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-03-07 11:50

Prøv at skifte dysen.
Du siger jo at den kører fint med din vens karburator, så det er helt klart ikke tændingen som den er gal med.
Men skift dysen til en 50. det burde være nok.
Ellers så 56. de koster jo ikke ret meget.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-07 15:24

Har du også en ordentlig pakning mellem cylinder og indsugningsrør, og er den ordentlig spændt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hotdp

Dato : 21-03-07 15:31

Hej Palle
Ja den pakning er helt ny.. Brugte min egen studs+pakning da jeg testede med min vens karburator.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-07 18:38

Tja, men der kan jo ikke ske noget ved at prøve størrer dyse, som foreslået. Det havde jo været interessant at vide hvilken dyse der var i den anden karburator.
Køb en 50 og 54 dyse, det er jo kun 19kr pr. stk. og hvis du behandler dem pænt, kan du endda få penge retur for den du ikke bruger, hos THansen.
I alle tilfælde så skyldes dit problem at blandingen er for tynd.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hotdp

Dato : 21-03-07 19:15

Problemet er løst. Jeg skiftede tomgangsskruen og rensede den med trykluft :)

Annuller spørgsmålet
Fra : hotdp

Dato : 21-03-07 19:16

Problemet er løst. Jeg skiftede tomgangsskruen og rensede den med trykluft :)