/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia RS50 '98 - what to do
Fra : fragman
Vist : 426 gange
10 point
Dato : 20-03-07 15:00

problemet er hovedsagligt at skidtet mangler bundtræk.
Den er købt brugt og begrænseren er taget af forrige ejer, men skulle ellers stå som standard.
hvordan får man bedst og billigst mere træk i den, for med de bakker herude så kræver det mere moment...uden tilløb kan den ikke komme op medmindre jeg allerede er over 6000 rpm inden jeg rammer bakken...og igangsætning er umuligt.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 10 point
Dato : 21-03-07 09:41

Pil bunden af din karburator og se om dysen er for lille.
Ved ikke helt hvad den skal være men 80-90 er ikke helt galt.
Under 80 er alt for lavt.
Ellers så vil jeg anbefale dig at sætte en 47,6mm aluminiumscylinder/topstykke/stempel på.
Det giver voldsomt meget mere bundtræk.
Husk at skifte dyse hvis du skifter cylinder.

Godkendelse af svar
Fra : fragman

Dato : 21-03-07 15:35

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-03-07 19:45

Fandt du ud af hvad dysen var?
Der sad jo nok en plumbe i forrøret da den blev købt, men når den bliver pillet ud, så skal der en større dyse i.
Hvis det er dysen, så er du heldig at motoren ikke er brændt sammen.