/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ingen lyd på videoklip
Fra : sille77
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 20-03-07 01:23

Jeg har taget nogle videoklip med vores kamera, men der er ingen lyd på dem......... Hvis vi sender til venner og bekendte, så kan de sagtens høre lyden - selv dem med minimal pc-viden og kun det mest basale installeret.

Og hvad har vi så gjort for at afhjælpe problemet:

Opdateret Media Player
Hentet stort set samtlige audiocodecs der findes - tror vi har omkring 50 ifølge den liste jeg fik frem med Codec detective.
Prøvet med FFdshow, Nimo codec pack, K-lite..... you name it.

FFdshow og K-lite gør ingen forskel - med Nimo vil den slet ikke afspille filmen.

Vi har lyd på alt andet video - bare ikke de klip fra vores kamera.

Selvfølgelig kan vi sende klippene til en anden og få dem overspillet til dvd, men det er jo ikke optimalt i længden.

Er der en der sidder med det gyldne svar?

Kommentar
Fra : sille77

Dato : 20-03-07 01:25

Vil lige tilføje, at vi HAR AC3-filter eller hvad det nu hedder...... i flere varianter.
Det har jeg nemlig set tit bliver nævnt som en mulig løsning på lydproblemer, men ikke i vores tilfælde.

Mediaplayer melder bare om "fejl under overførsel af codec"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-07 01:56

Nødløsning:

Hvis du har to mail-adresser, så send filerne til dig selv, så må du jo også kunne høre dem

mvh dova

Kommentar
Fra : sille77

Dato : 20-03-07 09:01

@ Dova.

Nej, for det er vores pc der ikke kan afspille lyden. Det har intet at gøre med mailadressen, men derimod Mediaplayer der melder om codecfejl.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-03-07 09:47

Har du opdateret dine drivere

Kommentar
Fra : sille77

Dato : 21-03-07 09:18

@ bja2:

Ja, driveren til lydkortet er opdateret for en uges tid siden uden resultat.

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 19-06-07 16:27

Har du kontrolleret egenskaber for dit lydkort? Det kan næsten kun være konfigurering af lydkortet der er årsagen.

Alternativt kan du prøve med VNC player, hvis den ikke kan afspille med lyd, så er der kun lydkortet der kan være problemet.