/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Vinyl i brusekabine
Fra : bong
Vist : 2040 gange
100 point
Dato : 19-03-07 13:44

I min lejlighed er brusenichen beklædt med (kedelig) vinyl både på vægge og gulv. Jeg ville gerne sætte fliser/mosaik op, men TØR ikke rive det gamle vinyl ned. Det er givetvis også vådrumssikringen.
Kan jeg sætte evt. mosaik op ?
Eller hvordan skal jeg få frisket rummet op ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-03-07 14:57

Du skal rive vinylen ned, og reparere eventuelle skader med puds, - så vådrumsikre, og derefter kan du vælge hvad du vil opsætte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-03-07 15:29

Det afhænder af hvad der er bag vinylen. Det er ikke alt der er godt som grundlag for fliser.

Hvad vandtæthed og holdbarhed angår er godt sammensvejset solidt vinyl uovertruffen.

Man kan også male vinyl.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 17:09

Tror jeg ville begynde med en lille snak med dit boligselskab først.
Eller foreningen, der står for ejendommen

Ellers kan du komme i alvorlig klemme, hvis der sker vandskader,
eller når du flytter.

Det er ikke altid, at de ser med pæne øjne, når der laves om.

Ellers GO førnøjelse.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 19-03-07 19:14

Hej bong

Du kan nemt sætte mosaik op på dit venyl. hvis venylen sidder fast på væg og gulv.

Rengør venylen, brug Lip Multiklæber til påsætningen, fug med silikone i hjørnerne.

God fornøjelse

Mvh

kissan

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-03-07 20:41

Jeg tror mest på transor, disken og kissan.

Venyl bruges ofte som gulv når gulvet ikke kan bære fliser, hvis det er tilfældet hos dig,tror jeg at du skal nøjes med at sætte fliser på vægene.
Du kan eventuelt ofre en ny, mere munter venyl på gulvet.

Bjørn

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 19-03-07 22:48

Hej

På hotel Golf Placa Odense, har jeg lavet mosaik på venyl i badeværelserne.

Undergulvet var af træ.

Mvh

Kissan

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 05-06-07 00:37

det bedste vil være at tage venylen af gulv og vægge hvis gulvet er af træ kan det være nødvendigt at tage det op. men hvis det er MEGET stabil og ikke giver efter kan du godt ligge fliser på du kan få en speciel gummi membran til badeværelse gulve af træ/spåndplade som ligger i et tykkere lag så fugerne ikke revner efter noget tid............ væggene kan du sætte musaik på om så det er gips, puds osv

Kommentar
Fra : gubbierne

Dato : 05-06-07 00:40

hvis gulvet er ustabil kan du enten støbe nyt hvis det er muligt eller ligge en tyk spånplade ned hvor du laver mindre mellemrum mellem strørene