/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hvor finder jeg broderimønster
Fra : bennymanden
Vist : 8448 gange
100 point
Dato : 18-03-07 02:25

Hejsa
Hvor finder jeg mønsteret til et meget kendt broderi - jeg tror det er korssting på stramai.
Det forestiller en bibel der ligger ved siden af en såkaldt kammerstage med et tændt stearinlys.
Jeg har søgt forskellige steder bl.a. på en engelsk side som der henvises til i et tips i denne kategori.
Er der evt nogen som ligger inde med mønsteret eller ved hvor jeg kan finde det ?
På forhånd tak
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-03-07 03:59

Er det dette billede ??

Hvis det er det, så kan vi måske lede videre udfra det

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-03-07 04:11
Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 18-03-07 06:10

prøv at lede i www.freepatterns.com , man skal godt nok registere sig, men de har mange broderimønstre til at printe ud.
hilsen runa

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-03-07 11:19

http://www.aantique.dk/malerier.htm
er det hende her

for søren da osse, så først nu, at det var en biwel, som du søger.

du får nu sypigen alligevel

Accepteret svar
Fra : tpjevser

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-07 19:55

jeg er næsten sikker på at du kan få den hos eva rosenstand. gå ind på www.evarosenstand.dk , her finder du telefonnummer og kan så ringe og spørge.
hilsen runa

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-03-07 21:53

Det tætteste på, jeg er kommet med det mønster, er at min moster har min mormors billede hængende. Nu skal jeg jo så lokke min fætter til at scanne det.......

Hanne

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 19-03-07 12:02

det nævnte billedbroderi er udgået for en del år siden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-03-07 14:24

Ja, for hunne! Det er fra Ruder Konges tid

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 19-03-07 15:01

Tak for svaret tpjevser.

Tak ska´ i ha´ allesammen - der var mange velmenende forsøg - pjevser får poængerne for det gode link til Eva - her er jo mange fine ................

Hejsa til Hanne - det er jo snart længe siden
Jeg vil da blive meget glad for en scanning af din mosters broderi
men du kan jo give et praj (kik i min profil) hvis du får overtalt fætter.

hilsen til alle og tak

Bennymanden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-03-07 16:20

Hej Bennymanden - så prøver jeg lige med den scanning.

Jeg har jo der der program, som kan lave et billede om til et broderi.

Så det bliver skægt at se, hvordan det tager sig ud.

Hanne

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-03-07 16:32

OK Hanne -

Tak skal du have .......
Jeg glæder mig til at høre fra dig

Bennymanden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-03-07 17:06

Jeg får selve broderiet forærende.

Min moster kikker efter, om hun evt. skulle have mønstret endnu.

Ellers scanner jeg broderiet ind og laver det til et mønster.

Jeg får det nok mandag aften.

Spændende

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-07 23:52

Så er broderiet i hus!

Vil du have selve billedet, er det dit!

Hanne

Kommentar
Fra : Lisetc

Dato : 12-01-12 10:35

Hej Bennymanden

Jeg er også interesseret i at få mønster fra sammen broderi, har du den mønstret endnu?
Hvis ja, kan vi aftale noget så jeg kan få en kopi af mønstret.
mvh
Lisetc.