/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvilken dyse? (stalker)
Fra : scooter-idiot
Vist : 1154 gange
20 point
Dato : 14-03-07 22:29

hey, hvilken dyse skal jeg bruge til denne opsætning??: POLINI CORSA 70CCM, MALOSSI RED SPONGE, std 17,5 mm kabu, std uds. uden blindrør, evt. tættere ruller :P ??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-03-07 15:36

tættere ruller?
Dysen afhænger mere af din udstødning end af din cylinder!

Men jeg vil tro at du skal ha omkring dyse 100

Kommentar
Fra : scooter-idiot

Dato : 15-03-07 17:53

heh..XD OBS!!! lettere ruller, ikk tættere :P ;) tak for svaret

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-03-07 18:13

Igen, alt afhænger af din udstødning.
Din cylinder har ikke så meget at sige som udstødningen, hvad angår motorens opsætning.
Hvilke ruller har du i nu?
Prøv med 5 gram. Det er vel let for en stalker?

Kommentar
Fra : scooter-idiot

Dato : 15-03-07 18:17

okaii :)

har 7 grams ruller i nu.. men der skal lettere i snart.. tror det ville passe fint med 5 grams..

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 20 point
Dato : 15-03-07 18:32

Ellers så er det bare at prøve frem. tager den voldsomt mange omdrejninger og trækker skidt så er de for lette.
Hvis den trækker dårligt i starten, men så trækker bedre omkring 40-60 kmt, så skal der lettere ruller i.

Godkendelse af svar
Fra : scooter-idiot

Dato : 15-03-07 18:37

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-03-07 18:41

ps. du må hellere sætte en dyse 120 i til at starte med.
Polini Corsa er jo støbejern, og støbejern er meget sart, når det kommer til blandingsforhold og varme.
Så dys den ind rigtigt.
Det gør ved at du hæver nålen i karburatoren og sætter en kæmpe dyse i, så motoren 4takter ved fuld gas.
Derefter skifter du dyse ned og ned og ned, lige indtil den ikke 4takter ved fuld gas.
Når det er gjort så kan det være at den stadig 4takter ved ½ gas. Gør den det, så sænk nålen et enkelt hak. Hvis den ikek 4takter ved ½ gas, så er den fin og din karburator er dysset ind.
Så mangler du bare luftskruen og tomsgangsskruen.