/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ovnfast fad i fryser
Fra : nollerik
Vist : 9711 gange
100 point
Dato : 14-03-07 11:01

Er det muligt at fryse en tærte i et ovnfast fad, uden at fadet går i stykker?

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 14-03-07 11:07
Kommentar
Fra : netper

Dato : 14-03-07 12:17

Pillivuyt er meget dyrt jeg har selv et par fade til 500 kr. men de lover så også at de kan holde tila t gå direkte fra fryser til ovn, og hvis de revner så skulle man få et nyt fad.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-07 12:19

Ovnfaste fade kan jo være af så mange materialer.
Hvis det er glas, skal du nok være forsigtig med at komme suppe eller tilsvarende vandigt i . så afhænger det af fadets form om der er plads til isens udvidelse.

Kommentar
Fra : Ally70

Dato : 14-03-07 12:41

Hejsa...
Jeg er udlært kok og har prøvet mange forskellige fade. De bedst egnede til dette er faktisk micro fade. De holder til det hele. Og ja nogle få glas fade men syntes nu nem de går i stykker når de kommer i ovn fra fryser.....Er bedst fra ovn til fryser ikke så fedt omvendt.
Venlig hilsen
Ally70

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-07 14:13

Det kan sagtens holde til frysning.
Og så skal du bare sætte fadet i en kold ovn, når det skal varmes op igen.
Så sker der ikke noget med fadet.

Godkendelse af svar
Fra : nollerik

Dato : 14-03-07 23:33

Tak for svaret LA5.