/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskift forskærm - hvor svært kan det væ~
Fra : lhandersen
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 14-01-03 15:22

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en OPEL kadett E fra '90.

Den har sku fået sig et hul i forskærmen der ikke er særlig pænt at køre rundt med.

Jeg har undersøgt prisen hos min lokale "OPEL Pusher" og det ville nok løbe op i 3000,- med larkering og det hele.

Og SÅ var det jeg tænkte - det kan jeg sku gøre billigere selv !!!

En skærm kan jeg skaffe for ca. 400 men er det nok ?
Skal jeg have fat i en stribe andre løsdele før jeg giver mig i kast med projektet ?

Er der nogen der har erfaringer at dele af denne type opgaver så er jeg lutter ører.

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-03 17:07

Det er som udgangs punkt nemt nok.... men du skal jo også bruge noget grunder hvis det er et nyt skærm. ellers er det jo bare at behandle det med noget rustbeskyttelse af den tykke slags. det er ikke sikkert at det fuge masse der sider mellen karos og skærm virker når du sætter et nyt skærm på så det skal du købe, det kan fåes i mange former, som bånd,tube,fugepistols ting. Når du skal have skærmet af sider der 2 skruer inde i A stolben dem skal du huske... det vil også være en god ide at købe en håndfuld nye skruer... mener at der er 12 til hver skærm og de heder Opel skruer.