/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Minidisc strømforsyning fra UK
Fra : SantaB
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 12-03-07 16:05

Jeg overvejer stærkt at købe en mindisc og en mic fra ebay fordi jeg skal optage mine sangtimer. Hvis jeg nu køber en fra England passer strømforsyningen ikke til det danske net. Er der nogen der ved om jeg kan kommme udenom det problem og hvad det ville koste? Optimalt ville jo være at købe en her i DK, men de er langt billigere fra udlandet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-07 16:33

Hvad er det for en spænding de bruger i UK
Kan du henvise til hvor den kan købes.

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 12-03-07 16:38

Det ved jeg ikke helt. Jeg kigger på mange forskellige, men har bare hørt at der skulle være problemer hvis jeg køber fra England eller USA. Stikket passer simpelthen ikke i.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-07 16:46

USA har kun 110 volt
Jeg mener UK har 230 volt som vi har.............men er ikke sikker.
Hvis det bare er stikket som ikke passer, så kan du købe overgangsstik som passer.
Men det med spændingen er vigtig 220 -240 volt kan du bruge her i DK.
Når du har fundet det du vil købe så kom tilbage og vis et link til siden.
Bruger du explorer så højreklik på adresselinien og vælg kopier, og hop ind i dette spørgsmål og højreklik og sæt ind.

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 12-03-07 16:53
Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-07 17:40

Ja, OK
Det nytter ikke noget at komme med en auktions side, der er jo ingen billed af strømforsyningen!!!
Dit problem er kun (hvis du køber fra UK) en mekanisk adaptor, fra UK stik til DK stik. Dette er ikke et stort problem i sig selv, dem findes der mange forskellige typer af.
Problemet er, at hvis strømforsyningen er tung, og du kun har en stikkontakt (der feks. sidder i en væg) er det ikke sikkert at adaptoren kan holde strømforsyningen fast.
En sådanne adaptor koster typisk 50-100 Kroner.

Hvis du køber fra USA, er det en hel anden sag!!!!!!

MVH

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-07 18:23

Ja - og jeg kan ikke finde produktet - desværre.
Men tilslutter mig Viskinge.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-03-07 18:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 19:21

Den billigste løsning (når vi snakker 220-240v)

Sidder trafoen IKKE på stikket - klipper du det bare af og skifter til et dansk...

Sidder trafo PÅ stikket - køber du en ENGELSK forlængerledning (eller blot dåsen) og klipper-isætter stikket i den....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-07 19:22

Manse9933 ............... fem stjerner for de link. *****

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 19:23

Citat
klipper du det bare af

Vægstikket altså

Citat
isætter stikket i den

Det danske stik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 19:25

Dette gælder ALLE landes stik med samme strømforhold som DK.....

Godkendelse af svar
Fra : SantaB

Dato : 21-03-07 22:47

Tak for svaret viskinge. Jeg køber et rejsestik fra batterilageret.dk til 44,50 incl. forsendelse. Hvis det her virker er det lige præcis så billig og let en løsning som jeg ledte efter. Der står AC230V på strømforsyningen så det skulle jo være fint kunne gå.