/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
mistænkt2
Fra : kikker
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 14-01-03 10:53

Jeg kan ikke spille mistænkt2. Når jeg først går igang med at spille spillet(efter videooplægget) stopper spillet med medd: mistænkt2 forårsagede en undtagelse 10H i modul VPSROLLMAP.X32 på adresse 015f.:010938ac osv. Har nogen en løsning/forslag?? Jeg kører win 98 på athlon 1.2ghz 256 ram. opløsn: 600x800 & 16 bitfarver.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-01-03 11:11

det lyder som om du har win98 med geforce kort,jeg har selv haft en masse fejl meddelser med 015f,men
kunne spille alt efter jeg havde opgaderet til xp.
så det er altså en software fejl under win98 og ikke en hardware fejl.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-01-03 11:18
Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-01-03 11:20

så først nu at du kørte med win98,jeg brugte 1 udgave.

Kommentar
Fra : kikker

Dato : 14-01-03 18:22

Hej XOU
Hvad mener du? jeg er forholdsvis newbie. men jeg har altså også win 98 1.udgave. Er de derfor tror du? Er der evt en rettelsespatch at hente nogen steder eller hedder det bare XP??
MVH
kikker

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-01-03 18:55

ja !
Det er ikke en patch, windows xp,det nye styresystem,det er den løsning jeg brugte på min nye computer.
jeg har en test,hvis du har geforce så download denne her:
Squid.exe
test af geforce kort,i win98 gav det den fejl meddelse,men xp ville.
http://www.nvidia.com/view.asp?io=demo_squid
fylder 44 mb
prøv osse med nogle af de andre
start-kontrol panel-system-enehåndtering-skærmkort for at se hvilket grtafikkort du har

Kommentar
Fra : kikker

Dato : 15-01-03 23:01

Ja jeg er helt med på at XP er det nye styresystem. jeg havde blot håbet der var rettelsesmuligheder med mit nuværende miljø. Mit grafikkort er et nvidia GeForce2MX. jeg har prøvet med at downloade nye drivere til det men det gør hele mit system ustabilt. (blå skærme med dertil hørende stop og genstarter i det uendelige) så dem har jeg smidt ud igen og geninstalleret de jeg havde på CDRom
mvh
kikker

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-01-03 03:24

ook men jeg havde masser af o15f fejl,så måske er det ikke så slemt,som i mit tilfælde,
det er jo kun et gæt.men man kan downloade forskellige driver oa som måske kan hjælpe,
ved du hvilket bundkort du har!
driver til f.eks bundkort,geforcekort,direktx osv

Kommentar
Fra : kikker

Dato : 16-01-03 17:31

jeg kender ikke mit bundkort. jeg aner heller ikke hvor jeg kan finde driverversion til det. driver til skærmkortet er Nvidia fil vers. 4.12.01.0634 iflg enhedoplysningerne. jeg har install. directX 9.0. har osse forsøgt tidl versioner af det uden andet resultat.
mvh kikker

Kommentar
Fra : kikker

Dato : 16-01-03 17:32

jeg kender ikke mit bundkort. jeg aner heller ikke hvor jeg kan finde driverversion til det. driver til skærmkortet er Nvidia fil vers. 4.12.01.0634 iflg enhedoplysningerne. jeg har install. directX 9.0. har osse forsøgt tidl versioner af det uden andet resultat.
mvh kikker

Kommentar
Fra : jebbe

Dato : 20-01-03 22:46

Ang. den ret irriterende fejl i VpScrollmap.x32 kan den højest sandsynlig løses ved at downloade fra følgende adresse:

http://www.funware.dk/pub_files/VPScrollMap.x32

Problemet er formodentlig win98-relateret, eftersom mistænkt 2 kører fint uden problemer i win ME og XP.

Kommentar
Fra : kikker

Dato : 21-01-03 18:47

Hej jebbe tak for interessen MEN:
Jeg kan ikke åbne filen fra den ovenstående adresse så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre

Accepteret svar
Fra : jebbe

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-03 21:22

Du skal ikke åbne filen fra ovenstående adresse. du skal vælge gem og gemme filen i det bibliotek hvor vpscrollmap.x32 er placeret og derved overskrive den originale fil. dette burde løse problemet og mistænkt 2 skulle køre.

Kommentar
Fra : kikker

Dato : 21-01-03 23:33

Hej Jebbe
Jeg har kort forsøgt at spille og det synes som om det virker Du har en høj stjerne her nu Blot 1 sp.mål: Hvor ved du det fra??

mvh Kikker

Godkendelse af svar
Fra : kikker

Dato : 21-01-03 23:34

Tak for svaret jebbe.