/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Isolering af ståltag.
Fra : SandraFalk
Vist : 5507 gange
110 point
Dato : 11-03-07 13:57

Hej.
Jeg har en garage/værksteds bygning med ståltag. Jeg har i vinterhalvåret det problem, at der dannes kondens på undersiden af taget og man kan selvsagt ikke have noget stående derinde i det indvendige regnvejr dryp dryp

hvordan isolerer jeg loftet i min garage bedst, hurtigst og billigst?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-03-07 16:53

Jeg er bekendt med at firmaet på efterstående link har brugt/bruger et materiale som kan sprøjtes på, - ring til dem og lav en aftale, - måske som gør det selv, eller lader dem udføre arbejdet. http://www.ds-staalprofil.dk/

Accepteret svar
Fra : rootyphp

Modtaget 110 point
Dato : 11-03-07 18:43

Fjern stål taget, beklæd dit 'undertag' skrå/fladt med krydsfinér og ovenpå lægger du et lag tagpap. På med dit stål og du har et billigt, vedvarende og isoleret tag / loft.

En af mine venner har netop gjort det på sin garage. Nu har han krydsfinér på indersiden af taget, altså på loftet. Her har han så valgt at efterisolere med glasuld også mere krydsfinér så de dækker stolperne.
Smag og behag, held og lykke med projektet.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 11-03-07 18:58

tagpap, mener naturligvis underlag.

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 11-03-07 20:26

Jeg har et tag tilsvarende dit og det er noget lort. Jeg har forsøgt at isolere med flamingo, det er bedre, men det duer ikke. Der er kun den løsning med papen der virker.
Sørgeligt men sandt.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 11-03-07 21:33

Hej SandraFalk

Vi bygger daglivarebutikker, og har ofte brugt ståltage, vores ståltage er behandlet på bagsiden med et mateiale der stopper kondens, jeg ved ikke men vil undersøge om det kan påføres bagefter pådit tag.

Mvh

Kissan

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 11-03-07 22:02

Tak Kissan - det må du meget gerne undersøge .-)

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 12-03-07 07:31
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-07 08:45

Ståltage og ditto alu på garager har fanden skabt.

Opgav selv, og lavede spær og satte eternit på.

I en forretning med ståltag, isolerer man ovenpå og slutter med pap. Da rummet er opvarmet giver det kun få problemer.

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 14-03-07 18:44

Tak for svaret rootyphp.
det var ikke lige det jeg ville høre men jeg må bare igang.

Kommentar
Fra : bentgyes

Dato : 29-05-07 11:54

Jeg har planer om, at montere et ståltag på mit hus. Den nuværende beklædning er bølge-eternit
fra 1965. Anbefaler man at fjerne det eksisterende tag, og lægge et undertag inden man lægger
Decra eller Lindab tag på? Eller skal jeg beholde bølge-eternittaget som undertag for ståltaget?