/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 2 starter.
Fra : jannickd
Vist : 3736 gange
100 point
Dato : 11-03-07 02:03

jeg har en golf 2 årg 85.
lige pludselig ville den bare ikke starte.
jeg drejer nøglen, der kommer lys i instrumentbordet osv.
når jeg så drejer nøglen helt over siger den intet.
den kan sagtens løbes i gang men det er lidt nederen. kan det være en sikring eller skal jeg have ny starter?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 09:55

Enten er der ikke kontakt mellem batteri og starter eller den er "flad" for strøm.....

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 11-03-07 11:40

Prøv at banke på starteren. Ofte er det startrelæet der "Hænger" Dette er dog kun en nødløsning.
Det kan også være tændingsbundstykket, der er gået. Men jeg tror det er starteren.
www.thansen.dk har en ny til billig penge. Og det er ikke særligt svært at skifte den selv.

http://www.thansen.dk/products.asp?c=833845007&n=361614031
Kontroller selv lige din model, ikk

Husk at afmontere +kablet på batteriet inden du skifter starteren.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-03-07 12:40

Jeg tror det er bundstykket i tændingslåsen....et meget velkendt VW problem i de årgange, hvorimod det er sjældnere der er noget galt med starteren.

En anden ting....det kan dog også være manglende strøm.......hvordan med lyset i instrumenterene, bliver det meget svagt/forsvinder når du drejer nøglen helt om for at prøve at starte??

Hvis det er startrelæet der hænger, plejer man at kunne høre et højt "klik" nå man drejer nøglen.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-03-07 12:41

Og glemte lige....tjek stelforbindelsen fra starteren.

mvh dova

Kommentar
Fra : KAAaC

Dato : 12-03-07 01:13

det kan også være ir på stikket på dit startrelæ, har været ude for det flere gange, eller at stikket ikke sidder stramt nok, så det har været varmt.

Venligst KAAaC.

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 13-03-07 10:22

en ven af mig fortalte at det med garanti var bundstykket i tændingen. ganske rigtigt, var det fuldstændig smeltet.
vi skiftede til et nyt, der kostede 312 kr, og jeg fik skiftet lameller i tændingslåsen. nu kører dytten igen. ellers tak for hjælpen.