/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fælge
Fra : fabia79
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 09-03-07 20:55

Hej jeg har været så uheldig at min kone har kørt på en kantsten og har fået skrammet bilens ene fælg en temmelig dyr 18 tomme har hørt man kan reppe den men hvor får man gjordt kan nogle anbefale et sted.....bor på sjælland

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-03-07 21:03

Efter min søn mødte en flyvende cykel på motorvejen, fik han ridset sin ene alufælg, den fik han rep. hos en autolakerer, den blev så god som ny

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-07 21:23

Den skal også lige afbalanceres.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-03-07 21:27

Her er et firma der reparerer fælge, men de starter på 500kr.
http://www.lmopretning.dk/
alimak

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-03-07 21:27

Hvis dit fælg er blevet skævt kan det godt rettes op igen..

http://www.lmopretning.dk/

En google søgning vil give dig mange resultater..

Der er nogen der påstår at dit fælg kan tag skade. Og at der kan komme et svagt punkt i aluminiumen. Men hvis dit fælg kan tåle til meget store belastninger i forvejen har det ikke noget at sige..

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-03-07 21:28

alimak 1.2... 10 du skylder en vand

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-03-07 21:37

He He! Du var ikke hurtig nok.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-03-07 21:54

Man kan ikke afbalancere sig fra en skæv fælg.

Al er ikke duktilt nok til at tåle ret megen opretning. Så går det bedre med stål, hvis de også får den rette varmebehandling.
Hvis en al fælg er skæv ville jeg kassere den. stålfælge er så billige at det næppe betaler sig at rette, hvis man ikke kan gøre det selv.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-03-07 21:56

Ridser er sikkerhedsmæssigt ligegyldige og em maler med det rigtige udstyr kan klare det kosmetiske, hvis man synes der er udgiften værd.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 10-03-07 01:02

Hvis det er bare er skrammer kan du besøge dem her: http://www.chipsaway-roskilde.dk

På bilgalleri.dk skrive en følgende:

"En ven væltede min fælg som så landede med den forkerte side nedad på et betongulv .. = RIDSER OG HAKKER!

Men det skal han jo betale hehe .. Så jeg har haft kontaktet følgende:
http://www.chipsaway-roskilde.dk

Fik følgende mail fra ham:
Pris pr. fælg mellem 750,- & 1250,- afhængigt af skadens omfang.

Ved rep. af alle 4 fælge, er den billigste gratis."